۴ مدعی منافع فوتبال ملی فقط به فکر منفعت شخصی بودند؛

تفکری: هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، مجمع را نادیده گرفته/ «دایی» فخر فوتبال ماست/ در انتخاب یک نفر اشتباه کردیم!

عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: ما اعضای مجمع در انتخاب برخی از نفرات هیأت رئیسه کنونی فدراسیون اشتباه کردیم؛ مخصوصاً یک نفر! امیرفرشاد تفکری، رئیس هیأت فوتبال استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا پیرامون اقدام برخی رؤسای هیأت‌های استانی برای جمع‌آوری امضا اظهار داشت: زمانی که اعضای هیأت رئیسه پروسه عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم را به جریان انداختند، تنها به فکر منافع شخصی بودند و نه منافع فوتبال ملی که از آن صحبت می‌کردند.

به گزارش ورزش برخط از دانا؛ عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در ادامه بیان داشت: برخی سودای پست ریاست و سرپرستی فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ را داشتند که از آن ۴ نفر مدعی، همه دغدغه خودشان را داشتند و می‌خواستند به این کرسی تکیه بزنند، حتی موقت هم که شده.

تفکری درباره عزل عزیزی‌خادم عنوان داشت: طی ۱۱ ماه مگر چه کاری به‌جز ساختارشناسی و پرداختن به تیم ملی می‌شد کرد؟ اگر این اتفاق برای منی که یک سال است در هیأت یزد به ریاست رسیده‌ام هم رخ بدهد، همین را می‌گویم. مگر قرار به معجزه بود که به هوای مطامع شخصی، این کار را انجام دادند؟

او در این باره تصریح داشت: روال عزل جایگاه رئیس فدراسیون اصلاً حرفه‌ای نبود و هیأت رئیسه با علم به این موضوع که مجمع عمومی در واقع رکن اصلی تصمیم‌گیرنده در فوتبال ماست، حتی یک هماهنگی هم با رؤسای هیأت استانی نداشت! ۳۲ رئیس از این اقدام خبر نداشتند و چرا اعضای هیأت رئیسه در جلسه اصفهان با حضور همه اعضا، هیچ حرفی نزدند؟!

رئیس هیأت فوتبال استان یزد تأکید داشت: من فکر می‌کنم ما اعضای مجمع در انتخاب برخی از نفرات هیأت رئیسه کنونی فدراسیون اشتباه کردیم؛ مخصوصاً یک نفر! همانی که قبل از ورود به فوتبال یک استان، حتی شبکه ورزش هم در تلویزیون خانه‌اش نداشت و مطمئنم یک فوتبال خارجی را هم از شبکه ۳ ندیده بود!

وی در مورد فاجعه شرم‌آور ورزشگاه امام رضا (ع) اذعان داشت: همه در جریان اتفاقات رخ داده در مشهد هستند که کام ملت را تلخ کرد. وقتی یک کشتی به گل نشسته از اعماق دریا را برخی می‌خواهند به تنهایی برگردانند و خودشان را در نقش ناجی جا بزنند، مشکلاتی از این قبیل پیش می‌آید و بدتر هم خواهد شد.

تفکری در همین رابطه ابراز داشت: هیأت فوتبال استان اصفهان با آن همه تجربه هم برگزاری بازی ایران و لبنان را در استانش نپذیرفت اما با فشارهای یک نفر در هیأت رئیسه، بازی به مشهد رفت و آبروی نظام، فوتبال و جامعه در رسانه‌های معاند وارد چالش‌هایی جدی شد. همان نفر در فکر این بود که از این نمد در فدراسیون برای خودش کلاهی ببافد!

او با اشاره به ترس از شرایط فعلی خاطرنشان داشت: منتظر گزارش ناظر بازی هستیم تا ببینیم چه محدودیتی برای‌مان تعیین می‌شود اما ۲۳ نفر از اعضای هیأت‌های استانی تاکنون بیانیه درخواست پاسخ‌گویی اعضای هیأت رئیسه به فاجعه مذکور را امضا کرده‌اند. مگر می‌شود بلیت جعلی چاپ کنند؟ فقط ۲۰۰۰ بلیت از سمت هیأت فوتبال استان به آشنایان برخی‌ها داده شد!

رئیس هیأت فوتبال استان یزد در مورد پیش‌بینی‌اش از مجمع ۱۰ خردادماه برای عزل دائم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: آقایان در حال فرار رو به جلو هستند اما معتقدم تعداد موافقان عزل دائم عزیزی‌خادم به ۴/۳ اعضای مجمع نخواهد رسید و با این تفاسیر، احتمال تأیید عزل او و انتظار رسیدن به مدینه فاضله در فوتبال آن هم طی ۱۱ ماه اصلاً منطقی نیست.

وی در این رابطه عنوان داشت: با باب شدن این روال، دیگر در فوتبال سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و کار برای رئیس بعدی هم سخت شده. مجمع تماماً در عزل موقت عزیزی‌خادم نادیده گرفته شد و این اتفاق، نشان داد که اساس‌نامه فدراسیون فوتبال هم علی‌رغم همه تعریف‌ها و تمجیدهای برخی، خیلی جای کار و بحث دارد.

تفکری پیرامون شکاف فعلی در هیأت رئیسه فدراسیون تصریح داشت: این احتلاف‌نظر از زمان ریاست عزیزی‌خادم هم وجود داشت و ما افراد مستحکم و قدرت‌مندی را در هیأت رئیسه فدراسیون نداشتیم و نداریم. انشقاق و عدم اتحاد که مشخص است و این ترکیب یک‌دست نبوده و نیست. ما هم بروز اختلافات جدی را شنیده‌ایم.

او درباره شایعه برکناری و یا استعفای احسان اصولی پس از فاجعه غیرانسانی مشهد از هیأت فوتبال استان خراسان رضوی گفت: این خبر را هم شنیده‌ایم اما چیزی قطعی نیست. ببینید فوتبال ما چه ضعیف شده که به جای علی دایی، علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا، کسان دیگری در حال تصمیم‌گیری‌های حیاتی هستند.

رئیس هیأت فوتبال استان یزد تصریح داشت: ایراد ماست که علی دایی با آن وجاهت و ابهت بین‌المللی در کشورش بیگانه تلقی شده و این مسیر غلط باید متوقف شود. معتقدم دایی فخر فوتبال ماست و بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال.

وی که به علی کریمی در انتخابات سال ۱۳۹۹ فدراسیون رأی نداد، در این باره اذعان داشت: من به عنوان نماینده فوتبال استان خواستم با او درباره مشکلات استان محرومم ارتباط بگیرم که میسر نشد. بنابراین تصمیم خانواده فوتبال استانم را به صندوق انداختم وگرنه کریمی همیشه برای من اسطوره فوتبال است.

تفکری در پایان گفت: در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ و این گروه مهم، باید ساختار مدیریتی و اجرایی فوتبال‌مان درست شود. سهم‌خواهی‌ها و این قبیل رفتار باید برچیده شود تا فوتبال ملی به سعادت برسد.

انتهای پیام/