توصیه میکنم طارمی به تهران بیاید، مسله را با مربی حل کند

اساسنامه فدراسیون زودتر به تصویب دولت برسد

ورزش برخط- رئیس اسبق فدراسیون فوتبال معتقد است وقتی فردی کاری را شروع می کند نباید از او توقع معجزه داشت. چون هیچ درختی یک شبه به ثمر نمی نشیند.

به گزارش ورزش برخط؛ به نقل از سایت فدراسیون فوتبال _ امیر عابدینی گفت: باید باور کنیم که فوتبال می‌تواند طبق یک اصول برنامه‌ریزی شده پیشرفت کند و رئیس فدراسیون هم مطابق با همان استاندارها باید کارها را پیش ببرد. وقتی فردی کاری را شروع می کند نباید از او توقع معجزه داشت. چون هیچ درختی یک شبه به ثمر نمی نشیند. مفاهیم ارزیابی دارای بخش‌های مختلفی است که باید در نظر بگیریم، اینکه فرد چقدر در برنامه‌هایش موفق بوده و چه دغدغه‌هایی داشته، آیا در سازماندهی و عزل و نصب درست عمل کرده یا خیر و مواردی از این قبیل یک روزه قابل صحت سنجی نیستند و پس از یکسال از شروع به کار می‌توان به عملکرد فرد نمره داد. در شروع کار پیش‌بینی کردم با انرژی، برنامه، میل به فعالیتی که در عزیزی خادم سراغ دارم، او می تواند اتفاقات خوبی رقم بزند و با انتصاب هایی که این مدت داشته و به نظر می رسد بر مبنای درستی چه در بخش صف چه در بخش ستاد صورت پذیرفت، این امیدواری بیشتر می شود.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت: در بخش فوتبال پایه و رده‌های سنی می‌بینیم چقدر مهره‌های خوبی به کار گرفته شده و باید خوشحال باشیم که مربیان جوان و موفق ایران مانند مهدوی کیا عملکرد موفقی داشته‌اند. آنجایی هم که کارها فرد با تجربه می خواهد، مصطفوی، اولیایی و دیگر بزرگان مشغول هستند و این یعنی رئیس فدراسیون می‌داند چه کسانی بضاعت عملیاتی دارند. تیم‌های ملی ما هم حق دارند موفقیت‌های بزرگی داشته باشند. کاری به آدم‌هایی که بی دلیل و به هر دلیلی نق می‌زنند و فقط عادت به دیدن مشکلات دارند یا می خواهند راه چندین ساله یک شبه و یک ساله طی شود، ندارم. در تبم ملی می بینید که به هر حال یک سرمربی آمده و موفق هم بوده است. این ذات فوتبال است که هر تیم بزرگی، روزی با شکست مواجه می شود و اصلا زیبایی های فوتبال به همین است. چون برد و باخت جزیی از ورزش حرفه‌ای است.

عابدینی ادامه داد: یک گله از دوستان در استقلال و پرسپولیس دارم. خودتان قبول دارید که نمی‌شود همه کارها را بدون نظر کارشناسان انجام‌ داد. چند روز پیش دیدم درودگر با منطق گفت مبلغ این مزایده را 180 میلیارد گذاشتیم و هیچ کس نیامد. چطور شده آن روز نیامدند و حالا با چنین اعدادی برگشته‌اند؟ مصطفی آجرلو در ورزش جا افتاده و قدیمی است، منطق و مدیریت می‌داند و توقع دارم سنجیده تر پیش برود. واقعیت آن است که از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی در کشور نیستیم و تحریمهای ظالمانه کمر فوتبال را شکسته است. از سوی دیگر به دلیل وجود همین تحریم ها نمی توانیم از منابع مالی که در مجامع بین‌المللی داریم بهره ببریم. مردم ما دغدغه سبد خانوار و آب و نان دارند. اما عاشق ورزش و قهرمانان ایران هستند. فضای تبلیغاتی ورزش هایی مانند کشتی، فوتبال، والیبال و سامانه ها کمک می کند تا این رشته‌ها رشد کند. دولت باید این زمینه را فراهم کند و سامانه های هواداری به عنوان حامی ورزش و فوتبال به کمک بیایند. من فقط فوتبال را نمی‌بینم، بلکه وقتی پرچم ایران بالا باشد، مردم نیز بالا هستند. از نمایندگان تعجب می‌کنم که چه می‌خواهند بگویند وقتی با هشتاد میلیون نفر مواجه می شوند. شما پس از اولین پیروزی شادی را در خیابان ها می‌بینید. رقابت با آرژانتین قهرمانانه بود، بازی با استرالیا از تاریخ حذف نمی شود و این یعنی ورزش در بدنه اجتماعی ایران جایگاه ممتازی دارد. مردم از نمایندگان خود مطالبه دارند، چرا که یکی از دغدغه های اجتماعی ما ورزش است. وقتی وزیر کاری را نمی تواند درست انجام دهد، نمایندگان او را برای توضیح دعوت می کنند. اما با کدام حمایت؟ چرا وقتی شکست رخ می دهد، همه می خواهیم پدر سیستم را در بیاوریم؟ برای پیروزی باید روحیه مثبت، تشویقی و حمایتی داشته باشیم.

عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اساسنامه فدراسیون فوتبال هم پرداخت و گفت: اساسنامه باید به تصویب دولت برسد. مجلس می تواند کار تصویب اساسنامه را در یک ماه تمام کند. من با قانون با شما صحبت می‌کنم. طبق قانون اگر اساسنامه ای به دولت برود و طی یک ماه تصویب نشود، آن اساسنامه قانونی است. فیفا هم باید با همین شرایط اساسنامه را بپذیرد. معتقدم صف آرایی کردن در مقابل فدراسیون جوان و با برنامه درست نیست. امروز مدیران خوبی در باشگاه ها مستقر شده‌اند. این را می دانیم که ١۶ تیم قهرمان نمی شوند. بلکه باید در کنار هم در یک صف بایستند. ورزش تنها دلخوشی و شادی بخش مردم است. بگذاریم این فدراسیون موفق باشد و این به‌هنجار زیبا روان مردم را شاد کند. از آن سو معتقدم باید به همه نظرات احترام گذاشت، اما نظر با حب و بغض بد است.

این سرمربی کم حرف می زند. امروز این را بر نمی‌تابیم که گفته تاکتیک پذیری‌مان ضعیف است؟ جالب است که قبلا هم هرکس آمده همین را گفته است. واقعیت این است که ما به خلاقیت بها می دهیم. کار مربی در فوتبال ما سخت است. اگر به گذشته برگردیم می بینیم اسطوره‌های‌مان همه خلاقیت داشتند. حرف او اگر درست ترجمه می شد هیچکس بدش نمی آمد. طارمی را بسیار دوست دارم. او هم شبیه همه بچه های خلیج فارس دوست داشتنی و عزیز است و البته آن‌ها دل نازک هستند. مهدی طارمی خوب است؛ چه از نظر اخلاقی، چه فوتبالی و چه رفتاری. توصیه می کنم مهدی بعد از این وو بازی به تهران برود و با سرمربی صحبت کند. سرمربی که با بازیکنانش پدرکشتگی ندارد. فدراسیون هم حامی او است. عزیزی خادم عاشق فوتبال است. ولی عده ای دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند.