سقوط دوباره فوتبال ایران در آسیا و بازگشت به سهمیه ۲+۲

با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، فوتبال ایران در رنکینگ کسب سهمیه به رتبه پنجم آسیا سقوط کرد.

به گزارش ورزش برخط از خبرگزاری میزان - شکست سنگین سپاهان در دور آخر مرحله گروهی و توقف فولاد برابر شباب الاهلی با پیروزی پاختاکور مقابل التعاون و صعود نسف قرشی به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا همراه شد.

این نتایج سبب گردید تا فوتبال ازبکستان امتیازات بیشتری را جمع کرده و بالاتر از ایران در رتبه چهارم آسیا قرار گرفته و در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۴ - ۲۰۲۵ سهمیه ۳+۱ را از آن خود کند.

در صورت کسب نتیجه مطلوب توسط فولاد و شکست تیم ازبکستانی در دور یک هشتم نهایی، آنگاه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۴ - ۲۰۲۵ یک بار دیگر سهمیه ۳+۱ را از آن خود خواهد کرد. برای رسیدن به پاسخ این سوال، باید تا ۴ و ۵ بهمن صبوری به خرج داد.

باید این نکته را نیز متذکر شد که سهمیه ایران در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا یعنی فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ تصویب شده و ایران دارای سهمیه ۳+۱ است.

تنها راه بازگشت دوباره فوتبال ایران به رتبه چهارم و کسب سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم، درخشش فولاد در ادامه مسابقات و حذف نسف قرشی از گردونه این رقابت‌ها است. خوزستانی‌ها باید در دور یک‌هشتم نهایی به مصاف الفیصلی عربستان بروند و نسف قرشی نیز با الشباب عربستان دیدار خواهد کرد.

در صورت کسب نتیجه مطلوب توسط فولاد و شکست تیم ازبکستانی، آنگاه فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل 2024 - 2025 یک بار دیگر سهمیه 3+1 را از آن خود خواهد کرد.

انتهای پیام/