دریافتی‌هایم بر اساس مصوبه فدراسیون فوتبال بوده! ابهامات پاداش‌های تیم ملی و توضیحات خورشیدی

به‌تازگی گزارشی علیه مجتبی خورشیدی، سرپرست سابق تیم ملی در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر شده است که او طی کمتر از یک سال حضور در فدراسیون فوتبال به‌عنوان سرپرست بیش از یک میلیارد تومان دریافتی داشته است.

به گزارش ورزش برخط از ورزش سه، در گزارش‌های منتشر شده به این نکته اشاره شد پرداختی‌ها به او، خارج از مصوبه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بوده ‌و به همین‌ خاطر به‌همراه عزیزی خادم به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شده است.

بعد از این اتفاقات مجتبی خورشیدی، سرپرست سابق تیم ملی در دفاع از خود یادداشتی را منتشر کرد:

با نام خدا آغاز می‌كنم كه شروع و پایان تمام جهان هستی است. در ماه ماه مبارك رمضان و شب‌های پرفیض قدر، آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمین و به‌ویژه مردم مومن و فهیم و قدرشناس ایران اسلامی را از درگاه احدیت خواستارم.

لازم به توضیح است دلیل اصلی برای نگارش و ادای توضیحات توسط این‌جانب مجتبی خورشیدی، عضو كوچك خانواده فوتبال و سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران، بی اخلاقی‌هایی است كه در آستانه جلسه تاریخی دهم خردادماه توسط عده‌ای قلیل و بعضا ناآگاه و خدای ناخواسته مغرض در حال رقم خوردن است.

شفافیت، ویژگی هر جامعه سالم است. همه چیز را در اتاق شیشه‌ای قرار دادن تا مردم و رسانه‌ها در جریان امور ملی و بیت المال قرار گیرند، بسیار عالی و نكوست. اما نه با آمار دروغ و ارقام سازی و حذف واقعیات و سانسور! به این دسته افراد می‌گویم آنجایی كه به نفع‌مان نیست، با تلاش برای تخریب و شبهه افكنی و سم پاشی از طریق تریبون‌های رسمی و رسانه ملی، چه مسیر و كدام فضیلت و چه دستاوردی را دنبال می‌كنیم !؟ شفاف سازی را از مسیر واقعیت و اخلاق و منش انسانی دنبال كنید كه غیر از این ره به بیراهه و گمراهی برده‌اید.

اما شما علاقه‌مندان به فوتبال ملی را دعوت می‌کنم با اندكی حوصله و انصاف و تامل با هم مرور كنیم از لحظه‌ای كه مدیریت تیم ملی فوتبال به بنده محول شد، تا همین امروز چه گذشته است؟ خوب یادتان است كه بیرحمانه‌ترین انتقادها را نسبت به بنده روا داشتند. از تخریب و تحقیر و انكار سوابق فوتبالی، چه در بعد فنی و چه مدیریتی، واضح و آشكار بود مشكل این دوستان من نبودم، بلكه می‌خواستند فدراسیون نوپا را تخریب كنند.

استدلالشان این بود كه "خورشیدی تجربه مدیریت در تیم ملی را ندارد." همان زمان از اهالی محترم رسانه خواستم با بررسی سوابق برخی سرپرستان قبلی تیم ملی بگویند آیا سابقه یك ساعت حضور در ورزش یا فوتبال را داشته‌اند یا خیر؟

البته بی‌شک معترفم که همه عزیزان پیش از من تمام تلاش‌شان را برای موفقیت تیم ملی كردند كه لازم است قدردان زحمات‌شان باشیم.
در ادامه راه به لطف خدا و همكاری اركان فدراسیون فوتبال در تمام اردوهایی كه تیم ملی با مدیریت بنده داشته، كوچك‌ترین مشكلی از نظرسازماندهی و برنامه ریزی و نظم مرتبط با امور نداشتیم. آن هم در اوج همه گیری كرونا و بازی‌های حساس تیم ملی كه یك مساوی هم می‌توانست ٤ سال فوتبال را در این کشور به محاق فرو ببرد. البته شرایط وحشتناك همه گیری کووید 19 نیز ما را ملزم به اجرای دستورالعمل‌ها و پروتكل‌های فیفا در اردوها می‌كرد و اهالی فن می‌دانند مدیریت كردن در چنین شرایطی با چه فشار و مشكلات طاقت فرسایی همراه است.

به هرحال تمامی این روزهای سخت را پشت سرگذاشتیم و در عمل ثابت كردیم انتقادهای بیرحمانه‌ای كه صورت می‌گرفت، ناجوانمردانه بود. زیرا بهترین نتایج تاریخ فوتبال ملی رقم خورد. ولی متاسفانه وقتی صعودمان به جام جهانی قطعی شد، - آن هم باكمترین هزینه و سریع‌ترین صعود - به جای آن كه همه به دنبال كمك به فدراسیون باشند، تا برنامه ریزی‌های لازم برای حضور مقتدرانه تیم ملی در مهم‌ترین آوردگاه فوتبال جهان، یعنی جام جهانی رقم بخورد، دست به تخریب زدند و بی سابقه‌ترین تهمت‌های سازمان یافته را به فدراسیون وارد كردند. شما می‌دانید كه این همه بی برنامگی و مشكلات ایجادشده در ماه‌های اخیر، آن هم در سال منتهی به جام جهانی چه تبعاتی برای فوتبال ملی كه تنها دلخوشی مردم است، دربردارد.

اما درخصوص حقوق و دستمزد بنده؛ باید به استحضار مردم و اهالی محترم فوتبال برسانم كه حقوق بنده ماهیانه ٣٥ میلیون تومان از تاریخ ١٤٠٠/01/20 لغایت ١٤٠١/١/١٠ طی قراردادی تعیین شد كه از این قرارداد فقط 7 یا 8 ماه حقوق دریافت کردم.

حال سوال من این است: حقوق این‌جانب در شرایط وحشتناك بازی‌های مقدماتی جام جهانی با آن شرایط و شانس صعود و همه گیری كرونا و .... كه به آن اشاره شد، زیاد است یا حقوق سرپرست فعلی تیم ملی كه در شرایط گل و بلبل و تیم صعودكرده برای ایشان تعیین شده است؟

من به شخصه از حمیداستیلی عزیز، پوزش می‌خواهم و معتقدم حق این چهره ملی است كه این مبلغ را بگیرد. ولی مبلغ ٣٥ میلیون بنده در بوق و كرنا می‌شود و مبلغ ١٠٠ میلیون ماهیانه ایشان را هیچكس نمی‌بیند و انگار فقط و فقط شفاف سازی می‌بایست برای این حقیر باشد و باید به این عزیزان شفاف‌گر گفت اگر دین ندارید و آزاده هم نیستید، لااقل كمی انصاف داشته باشید.

مورد دیگری كه در این خصوص به آن پرداخته‌اند، این است كه بنده به‌صورت پاره وقت درخدمت تیم ملی بوده‌ام.

آخر در این شب‌های عزیز، دروغ و تهمت تا چه حد؟

پرسش من از همین افراد این است که روزهایی كه از صبح تا پاسی از شب با برگزاری جلسات متعدد به دنبال برنامه‌ریزی دقیق برای اردوهای تیم ملی بودیم كجا بودید؟ و البته شاید فكر می‌كنید تمامی نظم و انضباط و برنامه‌ریزی‌های دقیقی كه در اردوها شاهد آن بودیم، اتفاقی بود. لازم به ذكر است همكاران محترم در دپارتمان‌ها و كمیته‌های مختلف فدراسیون، همكاری صمیمانه و صادقانه‌ای با مجموعه تیم ملی داشتند كه دور از انصاف است زحمات بی شائبه این عزیزان نادیده گرفته شود. به خصوص مهدی خراطی و حامد مومنی که مسئولیت دپارتمان تیم‌های ملی را داشتند، برادرانه و دلسوزانه در این مسیر و راه پرمسئولیت كنارمان بودند.

نكته بعدی درباره پاداش‌های این‌جانب بود که به آن پرداخته شده است.

باز هم تكرار می‌كنم كه شفاف سازی بهترین كاری است كه این روزها ورزش ما و به‌ویژه فوتبال در رده ملی و باشگاهی بدان نیاز دارد.

اولا:
پاداش دریافتی طبق مصوبه هیئت‌رئیسه محترم بوده و خلاف و مغایر مصوبات هیئت‌رئیسه نبوده و نیست.

دوما:
بنده به‌عنوان مدیر و سرپرست تیم ملی همان مبلغی را دریافت کرده‌ام كه به تمامی اعضای تیم پرداخت شده است. به‌عنوان مثال پاداش بنده با مربی بدنساز و یا مربی دروازه‌بانان یكسان است و ریالی بیشتر نبوده است.

سوما:
در تمامی سنوات گذشته سرپرست تیم ملی مطابق با سرمربی و بقیه اعضاء تیم دریافتی داشته و بعضا حواله خودرو یا .... نیز به آنان اعطا شده است. ولی بنده هیچ چیزی مغایر آنچه به بقیه تیم تعلق گرفته، دریافت نکرده‌ام.

حال سوال من این است كه شفاف سازی فقط به‌منظور كوبیدن و تخریب عزیزی خادم و تشویش اذهان عمومی است یا هدفی دیگر دارد؟
و اگر غیر از این است، شما تا قبل از این كجا بودید كه شفاف سازی نمی‌كردید و نمی‌کنید؟

چهارما:

خواهش من به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده فوتبال این است كه مبالغ دریافتی سرپرستان و حتی مدیا آفیسرهای تیم ملی درمسابقات جام جهانی برزیل و روسیه را بیاورید و در رسانه‌های‌تان منتشر نمایید. البته باز هم از همین جا اعلام می‌كنم، هرچه این عزیزان در سنوات گذشته دریافت داشته‌اند، حق قانونی آنان بوده و لایق دریافت آن بوده‌اند. چون شادی و نشاط را به تك تك خانه‌های ملت شریف ایران آورده‌اند. ولی این كه فقط و فقط بیاییم فدراسیون عزیزی خادم را آماج عامدانه‌ترین كینه ورزی‌ها قرار دهیم، رعایت انصاف و عدالت را به‌جا نیاورده‌ایم.

اگر لازم باشد خیلی راحت می‌توان مبالغ دریافتی همه اركان فدراسیون را منتشر كرد. ولی همواره و در تمام این مدت روزه سكوت گرفتیم و حرفی نزدیم، چون پای منافع ملی درمیان بود و اتفاقا همین سكوت باعث شد تا همین آدم‌ها كه بدون شرم و به‌راحتی با آبروی افراد بازی کرده و وقیحانه‌ترین دروغ‌ها و تهمت‌ها را به فدراسیون وارد می‌كنند.
در خاتمه بر خود لازم می‌دانم بگویم همه علاقه‌مندان به فوتبال می‌دانند كه دستاورد فدراسیون در یک سال گذشته برای فوتبال ما چه بوده است؟

تامین منابع مالی با آوردن حدود ٢٠٠ میلیارد نقدینگی برای فوتبال که با همین تامین مالی بهترین اردوها برای تیم ملی فراهم شد. حق میزبانی در مسابقات خانگی به فوتبال ملی و كشور عزیزمان برگردانده شد. فوتبال بانوان هویت و شخصیت پیدا کرد.
سریع‌ترین صعود برای ‌دوستداران تیم ملی به جام جهانی رقم خورد.
دوازده میلیون دلار از فیفا و چهار میلیون دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت صعود، نصیب فوتبال ایران شد. آن هم در شرایطی که از نظر مادی کم هزینه‌ترین صعود را داشتیم.

پس :
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل…

یاعلی و بدرود
مجتبی خورشیدی