افشای اسناد مالی رئیس/ فدراسیون فوتبال به عزیزی‌خادم بدهکار است!

رئیس معزول فدراسیون فوتبال امروز مجوز باز شدن حساب‌های مسدود خود را دریافت کرد و بلافاصله رقمی که فدراسیون به اشتباه برای او واریز کرده بود را به فدراسیون فوتبال بازگرداند که طلبکار هم شد!

به گزارش ورزش برخط از مهر؛ پس از آنکه اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم به برکناری شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال گرفتند و در نشست روز ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ رای به عزل موقت او دادند، اخبار متناقضی در مورد مسائل مالی و میزان حقوق و پاداش هایی که عزیزی خادم در حدود یک سال مسئولیتش دریافت کرده بود منتشر شد.

هر چند وضعیت مالی حضور یکساله عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال هنوز شفاف سازی نشده و ابهاماتی در مورد برخی موارد وجود دارد اما اسنادی که به خبرگزاری مهر رسیده نشان می دهد او نه تنها به این فدراسیون بدهکار نیست بلکه مبلغی بیش از ۳۴ میلیون تومان هم از فدراسیون فوتبال طلبکار است.

این در حالی است که عزیزی خادم هنوز به طور کامل از فدراسیون نرفته و برای تعیین تکلیف ماندن یا رفتنش باید منتظر رای اعضای مجمع در جلسه روز ۱۰ خرداد سال جاری باشد. با این حال برخی مسئولان فدراسیون فوتبال او را متهم به بازنگردان پولی کرده اند که به استناد رسید خود فدراسیون به اشتباه برایش واریز شده است.

صفی‌الله فغانپور مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال امروز سه شنبه در گفتگویی عنوان کرده است که عزیزی خادم در دوران فعالیت خود در فدراسیون فوتبال برای پاداش جام جهانی، حقوق ماهیانه، کارانه، اضافه کار و سایر مزایا ۶/۶۷۰/۴۹۳/۹۳۶ ریال دریافتی داشته اما مبلغ ۱/۲۸۹/۲۲۲/۳۷۱ ریال هم که مربوط به فدراسیون بوده به حساب شخصی اش واریز شده است.

این مقام مسئول در فدراسیون فوتبال تاکید کرده است: البته هرچه خزانه دار و هیات رئیسه درخواست کرده اند این مبلغ را به حساب فدراسیون بازگرداند تاکنون این کار را انجام نداده و این تخلف هم به کمیته اخلاق گزارش شده است.

 

سندی که در آن قید شده رقم ۱۲۸ میلیون تومان به اشتباه برای عزیزی خادم واریز شده است

فغانپور در حالی تاکید کرده که عزیزی خادم این پول را به حساب فدراسیون بازنگردانده است که براساس اسناد موجود حساب های فدراسیون فوتبال و رئیس آن(عزیزی خادم) به دلیل بدهی های مالیاتی بسته بوده و وی نمی توانسته پولی که برایش واریز شده را برگرداند.

در نهایت رئیس معزول فدراسیون فوتبال پس از پیگیری های صورت گرفته روز ۳۰ فروردین ماه موفق به دریافت نامه اداره مالیات برای بازکردن حساب هایش می شود و امروز مبلغ بالغ بر ۱۲۸ میلیون تومان را به حساب فدراسیون فوتبال برگردانده است.

 

سندی که نشان می دهد عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال طلبکار هم شده است

 

سندی که نشان می دهد عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال طلبکار هم شده است

با واریز این مبلغ از سوی رئیس معزول فدراسیون فوتبال و بر اساس مستنداتی که در اختیار گروه ورزشی خبرگزاری مهر قرار گرفته است، شهاب الدین عزیزی خادم نه تنها به فدراسیون بدهکار نیست بلکه مبلغی بالغ بر ۳۴ میلیون تومان هم از این فدراسیون طلبکار می شود.

وضعیت فدراسیون فوتبال در سال منتهی به جام جهانی به اندازه ای آشفته و بی ثبات است که نگرانی ها را برای نتایج تیم ملی در قطر افزایش داده است. با این وجود برخی به جای سروسامان دادن به وضعیت این فدراسیون به دنبال افشای حقوق و پاداش های رئیس معزول هستند در حالی که هیچ اشاره ای به حقوق و پاداش هایی که اعضای هیات رئیسه گرفته اند، نکرده اند.

با این حال مجمعی که قرار است روز ۱۰ خرداد برگزار شود تکلیف شهاب الدین عزیزی خادم را مشخص خواهد کرد که با رای اعضای مجمع در مسئولیت خود باقی خواهد ماند یا از ریاست فدراسیون فوتبال به طور قطعی برکنار خواهد شد.

انتهای پیام/