عضو شورای شهر کرج:

با هرگونه تیم‌داری و باشگاه‌داری مخالفم

عضو شورای شهر کرج گفت: تجربه نشان داده است شهرداری در بحث تیم داری و باشگاه‌داری موفق عمل‌نکرده و بودجه‌های اختصاص‌یافته به این امر، تلف‌شده است.

به گزارش روز شنبه ورزش برخط؛ «حسین سعیدی سیرائی» این مطلب را در جلسه کمیسیون فرهنگی عنوان کرد که یکی از لوایح آن به تخصیص بودجه برای اعزام تیم تنیس روی میز شهرداری کرج، اختصاص داشت.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون، رسیدگی و حمایت از ورزش قهرمانی در وظایف اداره ورزش و جوانان، حمایت از ورزش همگانی جزو وظایف شهرداری و استعدادیابی در وظایف آموزش‌وپرورش تعریف‌شده است. از این نظر شهرداری‌ها حق تیم داری و باشگاه‌داری ندارند و این اقدام غیرقانونی است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج به ارسال نامه‌هایی از وزارت کشور و ورزش و جوانان به شهرداری اشاره کرد و افزود: در این نامه تیم داری در شهرداری‌ها به‌صراحت ممنوع اعلام‌شده است.

سعیدی سیرائی تأکید کرد: چنان‌که در پیش‌گفته شد تکلیف سازمانی ما توسعه ورزش همگانی است و لازم است به‌جای اختصاص بودجه برای تیم‌های مختلف، مسابقات مربوطه را به‌صورت همگانی در کرج برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از جلسه که به طرح لایحه قرارداد حق انتفاع سوله شهید فخری زاده برای کودکان کار اختصاص داشت، با انتقاد از نگاه قلک وار به شهرداری، رسیدگی به این موضوعات را از وظایف جزئی مدیریت شهری و درعین‌حال از وظایف اصلی و اساسی بهزیستی عنوان کرد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر کرج گفت: موافقت با این لایحه مشروط به حفظ کاربری ورزشی سوله است که بخش اداری آن در اختیار بهزیستی قرار گیرد. همچنین اداره بهزیستی باید ردیف بودجه کودکان کار را به‌صورت شفاف اعلام کند تا مدیریت شهری نیز از نحوه عملکرد این دستگاه در مورد مذکور آگاه باشد.

 

انتهای پیام/