تجربه قرمزهای قطری بالاتر بود؛

سپاهان 0 الدحیل 1؛ باز هم ستاره‌ای به نام اولونگا

تیم فوتبال سپاهان در دومین گام آسیایی مقابل الدحیل مغلوب شد تا حالا شرایط گروه دوم مسابقات پیچیده شود.

به گزارش ورش برخط از ورزش سه؛ سپاهان با توجه به کسب سه امتیاز در مصاف با پاختاکور با روحیه بالاتری به مصاف الدحیل رسیده بود ولی شاگردان کرسپو که چیزی برای از دست دادن نداشتند و با تمام قوا به این مسابقه آمده بودند، درنهایت بهتر از موقعیت‌هایی که داشتند سود بردند تا سه امتیاز این مسابقه به آنها برسد.

در این دیدار سپاهان بازی را بهتر شروع کرد ولی الدحیل از دقیقه 20 تا پایان نیمه اول بازی مالکانه‌تری ارائه کرد با شروع نیمه دوم سپاهان موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشت ولی در حالی‌که بازیکنان این تیم فرصت‌سوزی کردند و ترکیب تیم در حال تطبیق میان بازیکن تازه‌وارد بود، گل اول مسابقه روی کار دیدنی ادمیلسون و معز علی با ضربه سر اولونگا در دقیقه 84 به ثمر رسید تا حالا قرمزپوشان قطری هم مانند سپاهان سه امتیازی شوند و در انتظار مشخص شدن نتیجه دیدار التعاون و پاختاکور. به هر ترتیب اما معادلات صعود در گروه دوم مسابقات با نتیجه‌ای که الدحیل مقابل سپاهان در ورزشگاه ملک عبدالله گرفت، پیچیده شد.

سپاهان- الدحیل؛ یک‌شنبه 21 فرودین ماه 1401؛ ورزشگاه ملک عبدالله شهر بریده عربستانتیم داوری: یواکورن پو اودوم تایلندی، ناکاریت راووت و تاناته چوچوئن ناظر داوری: فو چائون هوی

ترکیب سپاهان
رشید مظاهری
امید نورافکن
محمد نژادمهدی
گئورگی گولسیانی
دانیال اسماعیلی‌فر
محمد کریمی
سروش رفیعی (81-رضا میرزایی)
فرشاد احمدزاده(۸۵- یاسین سلمانی)
محمدرضا حسینی(74-میلاد جهانی)
سجاد شهباززاده(74-جلال الدین علی محمدی)
شهریار مغانلو.

سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب الدحیل
صلاح زکریا
محمد علاء الدین(۸۹- محمد موسی)
توبی آلدرویرلد
بسام حسام الراوید
لوئیز جونیور
ادمیلسون جونیور (66-مادیبو)
معز علی
کریم بوضیاف
مایکل اولونگا
سلطان البریک
نام تائه هی(۷۹- عبدالله عبدالسلام)

سرمربی: هرنان کرسپو

اخطار
لوئیز جونیور (10) معزعلی (42) از الدحیل
فرشاده احمدزاده (26) از سپاهان

دقایق حساس:
دقیقه 4: سجاد شهباززاده در موقعیتی تک به تک ضربه خود را به تیرک زد تا خیلی زود موقعیت ویژه‌ای را شاگردان نویدکیا از دست داده باشند.

دقیقه 15: ضربه دانیال اسماعیلی‌فر از موقعیت مناسبی از روی ضربه ایستگاهی زده شد ولی به چارچوب نرسید و به شکلی زوزه‌کشان از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 22: شوت شهریار مغانلو با فاصله دو سه متری از بالای دروازه به اوت رفت.
دقیقه 47: ضربه سر مهاجم الدحیل روی ارسال کرنر با واکنش خوب مظاهری به گل نرسید.
دقیقه 53: بازی مستقیم نورافکن و دخالت شهباززاده سبب شد تا آلدرویرلد به اشتباه بیفتد تا حسینی در موقعیت تک به تک با زکریا قرار بگیرد ولی ضربه این بازیکن با فاصله بسیار انداکی راهی اوت شد.
دقیقه 55: ضربه چیپ شهباززاده می‌توانست گل اول بازی را رقم بزند ولی ضربه او کم دقت بود و از کنار دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 58: پاس دقیق حسینی، شهریار مغانلو را در موقعیت تک به تک با گلر الدحیل قرار داد ولی ضربه مهاجم سپاهان کم دقت بود و مدافع قرمزپوشان قطری توپ را از روی خط دوباره به جریان بازی بازگرداند.
دقیقه 60: شوت مهاجم الدحیل از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 66: بهترین موقعیت مسابقه برای الدحیل با بی دقتی نام تائه هی در دهانه دروازه به اوت رفت.

شرح بازی:
مصاف دو مدعی اصلی صعود از گروه D لیگ قهرمانان آسیا در حالی آغاز شد که در همان ابتدا این سپاهان بود که می‌توانست روی یک موقعیت تک به تک توسط شهباززاده به گل برسد اما تیر دروازه مانع یک گل زودهنگام شد. در ادامه تیمی که سوار بر بازی بود سپاهان بود اما شاگردان محرم به جز یکی دو ضربه ایستگاهی خطرناک موقعیتی روی دروازه الدحیل به وجود نیاوردند. در دقایق پایانی نیمه نخست نیز الدحیل مالک توپ و میدان بود که این تیم نیز آنچنان برای گلزنی به آب و آتش نزد تا در یک ۴۵ دقیقه متعادل، دو تیم با نتیجه تساوی راهی رختکن شوند.

سپاهان نیمه دوم را هم مانند نیمه نخست خوب آغاز کرد و این بار در طول یک ربع ابتدایی دو بار صاحب موقعیت تک به تک شد که بی دقت مهاجمان این تیم سپاهان را از رسیدن به گل محروم کرد. با گذشت یک ربع ابتدایی نیمه دوم، الدحیل رفته رفته بر بازی سوار شد و چند موقعیت بسیار خوب به دست آورد که با خوش شانسی سپاهان این موقعیت ها به گل راه پیدا نکرد. با این وجود اما الدحیل آنقدر حملات خود را ادامه داد تا بالاخره در دقیقه ۸۴ روی ارسال تیز المعز علی و ضربه سر اولونگا از بین مدافعان سپاهان به گل رسید. حملات سپاهان در دقایق باقیمانده تنها یک بار می‌رفت با گل تساوی همراه شود که آن یک بار هم با ضربه بسیار بی دقت سلمانی از دست رفت.
بدین ترتیب سپاهان در شبی که قدر موقعیت‌های عالی خود را ندانست به دست اولونگا، مهاجم زهردار و موقعیت شناس حریف تنبیه شد تا خوب بفهمد رقابت‌های آسیایی جای بی دقت و خراب کردن موقعیت‌ها مثل لیگ برتر نیست.

بهترین بازیکن: اولونگا
در روزی که مهاجمان سپاهان موقعیت های بسیار خوبی را از دست دادند، اولونگا از موقغیتی که داشت نهایت استفاده را برد تا بهترین و موثرترین بازیکن زمین باشد البته که باید از معز علی نیز نام برد که هم در صحنه گل و هم در طول 90 دقیقه دردسری همیشگی برای مدافعین سپاهان بود

اتفاق ویژه
اولونگا که فصل گذشته در مصاف با یک استقلال و رشید مظاهری در دو مسابقه 5 گل زده بود، بار دیگر در مقابل یک تیم ایرانی علی رغم اینکه تازه از مصدومیت بازگشته بود، موفق به گلزنی شده بود

*حواشی:
*هواداران الدحیل با بلندگو در حال تشویق تیم خود هستند که این موضوع احتمالا پس از بازی با اعتراض سپاهانی‌ها مواجه خواهد شد.

*اولونگا در اولین بازی الدحیل به دلیل مصدومیت حاضر نبود ولی در این مسابقه هرنان کرسپو ریسک کرده و او را از ابتدا در ترکیب اصلی قرار داده است. این مهاجم کنیایی که فصل گذشته موفق به ثبت 5 گل در دو مصاف مقابل استقلال و رشید مظاهری شد، به همین دلیل در مصاف با سپاهان بسیار مورد توجه است.

* الدحیل با چند بازیکن خارجی و چند بازیکن که به تابعیت کشور قطر در آمده‌اند، در شراطی مقابل سپاهان صف آرایی کرده که گئورگی گولسیانی را به‌عنوان بازیکن خارجی در ترکیب اصلی خود می‌بیند.

*تنه معز‌ علی به فرشاد احمدزاده سبب شد تا این بازیکن سودانی که تابعیت قطر را گرفته با یک کارت زرد جریمه شود.