پیشنهاد عزیزی‌خادم برای درج روز «ورزشکاران شهید» در تقویم رسمی

رییس فدراسیون فوتبال پیشنهاد درج روز «ورزشکاران شهید در تقویم رسمی کشور را ارائه کرد.

دیدار دوستانه ۲ تیم «منتخب فدراسیون فوتبال» و «پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام» به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار شد و رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه آن پیشنهاد درج روز «ورزشکاران شهید در تقویم رسمی کشور را ارائه کرد.

به گزارش ورزش برخط ، دیدار دوستانه ۲ تیم «منتخب فدراسیون فوتبال» و «پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام» به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش با حضور شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رییس فدراسیون فوتبال و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

در ابتدای این مسابقه که با گلباران یادمان شهدای فوتبالیست در مرکز ملی فوتبال و قرائت فاتحه آغاز شد، عزیزی‌خادم رییس فدراسیون فوتبال بیان داشت: بیش از یک هشتم کارکنان فدارسیون فوتبال عضو خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند. به عبارت دیگر از هر هشت نفر شاغل در فدارسیون فوتبال یک نفر ایثارگر است که ما حضور این عزیزان را زمینه‌ساز خیر و برکت فوتبال می‌دانیم.

وی افزود: امسال برای نخستین‌بار از زمان شکل‌گیری فدراسیون فوتبال در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد از کارکنان ایثارگر تقدیر کردیم و به نظرم در همه این سالها این ظرفیت ارزشمند مغفول مانده است.

رییس فدراسیون فوتبال بیان داشت: فاجعه بمباران زمین فوتبال در چوار یک جنایت علیه بشریت است. شاید به جرات بتوان گفت که در تاریخ فوتبال نمونه‌ای مانند این فاجعه وجود ندارد و از حافظه تاریخ پاک‌شدنی نیست. باید از همه کسانی که در طول سالیان گذشته تلاش کردند نگذارند این حادثه به فراموشی سپرده شود تشکر کرد. هدف برنامه امروز هم تاکید بر اهمیت همین ماجراست و امیدواریم با حضور قاضی‌زاده هاشمی کوشش کنیم «روز ورزشکاران شهید» در تقویم رسمی ثبت شود.

هواپیماهای عراقی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال بخش چوار را در استان ایلام بمباران کردند. در این زمین دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و  اقدام نظامی علیه آنان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد.

رییس فدراسیون در پایان درباره حاشیه‌های اخیر ادامه داد: من درباره فوتبال صحبت می‌کنم. عده‌ای حاشیه ساز، فوتبال را به موضوعات دیگر ارتباط می‌دهند؛ اما نکته این جا است که به عنوان متولی فوتبال ملی موظف هستم از هر گونه تعرض و ایجاد خدشه به حیثیت فوتبال ایران جلوگیری کنم. من رییس فدراسیون هستم و اگر حرفی درباره مشکلات زده شد، فقط مربوط به حوزه تخصصی است و حاشیه سازان به حوزه‌های دیگر ربط ندهند. تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا آرامش فوتبال ملی حفظ شود. ان‌شاءالله همکاران من در فدراسیون فوتبال درباره موضوعات تخصصی صحبت خواهند کرد.

در مراسم آغازین این بازی از سوی فدراسیون فوتبال نشان یادبود و پیراهن شماره ۶۵ تیم‌ملی (به نشانه سال بمباران زمین فوتبال چوار) به رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیم شد و همچنین از فرزند شهید «حسین هزاوه» بازیکن تیم چوار که در ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ به شهادت رسید به نمایندگی از خانواده شهدای این فاجعه غم‌انگیز تجلیل به عمل آمد.

فدراسیون فوتبال در راستای مسوولیت اجتماعی خود اقلام ورزشی شامل توپ، لباس ورزشی، قلم‌بند و ... به باشگاه پیشکسوتان شهدای چوار ۶۵ ایلام اهدا کرد.

بازیکنان پیشکسوتی چون حسین عبدی، سعید دقیقی، ابراهیم شکوری، فرزاد جمشیدیان، عباس هاشم‌پور و ... در ترکیب ۲ تیم حضور داشتند.

اعضای هیات مدیره تعاونی فرهنگی ورزشی شهدای چوار ۶۵ ایلام، تعدادی از خانواده شهدا فاجعه بمباران مسابقه فوتبال چوار ایلام از جمله علی هزاوه فرزند شهید حسین هزاوه ، علی عباسی برادر شهید علیرضا عباسی و همچنین تعدادی از جانبازان و بازماندگان فاجعه بمباران مسابقه فوتبال چوار ایلام از جمله؛ علی قیطاسی، حسین فاضلی و احسان فاضلی در این برنامه حضور داشتند.