شکایت قضایی پلاتینی از اینفانتینو

رییس پیشین یوفا از جیانی اینفانتینو به دادستانی پاریس شکایت کرد.

به گزارش ورزش بر خط؛ ایسنا به نقل از تایمز نوشت؛ میشل پلاتینی، رییس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، درخواستی را به دادستانی پاریس برای باز کردن یک پرونده  قضایی علیه جیانی اینفانتینو، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) ارسال کرد. این خبر را طارق پانیا، روزنامه‌نگار نیویورک تایمز با استناد به بیانیه پلاتینی گزارش کرده است.

میشل پلاتینی امروز اعلام کرد که از طریق وکیل خود در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ شکایتی را علیه جیانی اینفانتینو، رییس فیفا و مارکو ویلیگر، رییس پیشین دپارتمان حقوقی فیفا به دلیل سوء استفاده از مقام‌های خود به دادستانی عمومی پاریس ارائه کرده است.

اینفانتینو در کنگره فوق‌العاده در فوریه ۲۰۱۶ به عنوان رییس فیفا انتخاب شد و در این پست جایگزین سپ بلاتر شد که پس از رسوایی‌های متعدد فساد در این سازمان از سمت خود کناره‌گیری کرد. بزرگ‌ترین رسوایی تاریخ فیفا در اواخر ماه مه ۲۰۱۵ رخ داد، زمانی که دو روز قبل از انتخاب رییس این سازمان در هتلی در زوریخ، به درخواست مقامات آمریکایی، پلیس سوییس ۹ نفر از مقامات را بازداشت کرد. 

قبل از انتخاب مجدد اینفانتینو به عنوان رییس فیفا در سال ۲۰۱۹، مصاحبه طولانی با پلاتینی منتشر شد که در آن او از اینفانتینو انتقاد کرد. پلاتینی رییس فیفا را به جرائم متعدد متهم کرد و گفت که او به حق در راس فوتبال جهان نیست.

در پایان سال ۲۰۱۵، پلاتینی که نایب رییس فیفا نیز بود توسط کمیته اخلاق به مدت هشت سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم شد. دلیل این محرومیت انتقال ۲ میلیون فرانک سوییس (حدود ۱.۷ میلیون یورو) از بودجه فیفا به حساب پلاتینی توسط بلاتر بود.

انتهای پیام/