فیفا خواستار توضیح بیشتر شد؛

دروغ سیزده: ایتالیا به جای ایران در جام جهانی

خبری در یک رسانه ایتالیایی بدل به ترند اصلی ساکنان سرزمین چکمه در توییتر شد.

به گزارش ورزش برخط از ورزش سه، عدم ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه امام رضای مشهد برای تماشای مصاف ایران مقابل لبنان در آخرین دیدار مقدماتی جام جهانی 2022 جام جهانی همچنان خبرساز است و پس از واکنش‌هایی که بسیاری از مقامات بلندپایه ایران نظیر رئیس جمهور و رئیس مجلس به آن داشتند و خواستار رسیدگی به حقوق زنان از سوی مسئولین مربوطه و احقاق حقوق آنها شدند، حالا رسانه‌های خارجی نیز به ماجرا ورود کرده‌اند و در این بین یک رسانه ایتالیایی ادعای جنجالی‌ای را مطرح کرده و از احتمال محرومیت تیم ملی فوتبال ایران نوشته است.

رسانه ایتالیایی مدیاست که پس از برگزاری آخرین دیدار تیم ملی ایران نیز خبری درباره عدم ورود زنان به ورزشگاه و واکنش مقامات رسمی کشور به این اتفاق منتشر کرده بود، حالا در خبری دیگر با اشاره به اینکه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران به دلیل عدم حضور زنان اولتیماتوم داده، به احتمال محرومیت فوتبال ایران و جایگزین شدن ایتالیا در جام جهانی پرداخته است.

این موضوعی است که حالا ذهن علاقه‌مندان و اهالی فوتبال در ایتالیا را نیز به خود مشغول کرده و جانلوکا دی‌مارتزیو خبرنگار مشهور ایتالیایی هم به آن پرداخته و در توئیت خود از احتمال محرومیت ایران نوشته است. ادعایی که البته خیلی هم منطقی به نظر نمی‌رسد و حتی بر فرض محال اگر قرار بر کنار گذاشتن فوتبال ایران از مسابقات جام جهانی باشد، چرا باید ایتالیا به عنوان جانشین معرفی شود؟!


"ایتالیا با شکست ناباورانه مقابل مقدونیه از رقابتهای جام جهانی حذف شد"


با گذشت ساعتی از انتشار این خبر به نظر می‌رسد کل موضوع دروغ سیزده باشد . رسمی در این روزها (اول آوریل - سیزده فروردین) از سوی رسانه‌های خارجی دنبال می‌شود.

جالب اینکه این موضوع مسبوق به سابقه هم هست . در جام جهانی فرانسه رادیو پرتغال در چنین روزهایی اعلام کرده بود با حذف ایران پرتغال به جام جهانی 98 صعود خواهد کرد.

نکته پایانی انتشار موضع رسمی فیفا در این باره است . فدراسیون بین‌المللی فوتبال، در بیانیه‌ای اعلام کرده: "ما اخبار نگران کننده در خصوص اینکه دیروز به زنان اجازه حضور در بازی شهر مشهد داده نشده" را دریافت کرده‌ایم و "از فدراسیون فوتبال ایران خواسته‌ایم تا در این خصوص توضیحات و اطلاعات بیشتری بدهند".

انتهای پیام/