پایان رویای یاران خامس و ویدال برای حضور در قطر 2022؛

پرو، امارات یا استرالیا؛ مسافر بعدی جام جهانی!

پرونده‌ مرحله‌ی انتخابی جام جهانی 2022 قطر در منطقه‌ی آمریکای جنوبی بامداد امروز (چهارشنبه) بسته شد.

به گزارش ورزش برخط از ورزش سه در شرایطی که صعود مستقیم تیم‌های ملی برزیل، آرژانتین، اروگوئه و کلمبیا پیش از رسیدن به هفته‌ی پایانی مرحله‌ی انتخابی در منطقه‌ی آمریکای جنوبی به جام جهانی قطر 2022 قطعی شده بود، مسابقات هفته‌ی پایانی از حیث تعیین سرنوشت تیم صعودکننده به مرحله‌ی پلی‌آف بین قاره‌ای اهمیت داشت.

تیم‌های ملی پرو، کلمبیا و شیلی این شانس را داشتند که بتوانند با قرارگیری در رتبه‌ی پنجم، جواز حضور در مرحله‌ی پلی‌آف را به دست آورند؛ با توجه به 21 امتیازی بودن تیم ملی پرو، شانس آن‌ها در روز پایانی برای صعود به پلی‌آف بیشتر بود و شاگردان ریکاردو گارکا در بازی خانگی روز سختی را در مقابل پاراگوئه تجربه نکردند.

در همان نیمه‌ نخست تقابل با پاراگوئه، برتری دو گله پرویی‌ها باعث شد تا صعود آن‌ها به مرحله‌ پلی‌آف قطعی شود و برتری یک گله کلمبیا در خانه‌ ونزوئلا بی‌اثر شود تا تیم ملی پرو به عنوان تیم پنجم منطقه‌ی آمریکای جنوبی راهی رقابت پلی‌آف بین‌قاره‌ای برای حضور در جام جهانی شود. گفتنی است که شیلی هم در خانه مغلوب تیم ملی اروگوئه شد تا آن‌ها بدون توجه به نتایج دیگر رقبا شانسی برای صعود به جام جهانی نداشته باشند.

با این وصف، تیم ملی کلمبیا با حضور ستارگانی از جمله خامس رودریگز و تیم ملی شیلی با حضور بازیکنانی همچون آرتور ویدال و الکسیس سانچز فرصت حضور در جام جهانی 2022 قطر را از دست دادند؛ آخرین حضور کلمبیا در جام جهانی، دوره‌ی قبلی رقابت‌ها در روسیه بود و آخرین حضور شیلی در بین تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی به رقابت‌های 2014 باز می‌گردد و حالا دو تیم باید برای رقابت‌های جام جهانی 2026 تلاش کنند.

با توجه به صعود تیم ملی پرو به مرحله پلی‌آف، حالا شاگردان گارکا باید خود را آماده رویارویی با یک حریف آسیایی کنند؛ مسابقه‌ای که در خردادماه سال جاری به انجام خواهد رسید و برنده‌ تقابل امارات-استرالیا در مسابقه‌ نهایی پلی‌آف به مصاف تیم ملی پرو خواهد رفت و برنده‌ آن مسابقه جواز حضور در جام جهانی 2022 قطر را به دست خواهد آورد.

انتهای پیام/