هئیت رئیسه یا هئیت نابودی فوتبال ایران؟/تیم ملی در مسیر بازگشت به چند دهه قبل

تصمیم گیرندگان اصلی فوتبال ایران به افرادی رسیده که حتی بودشان هم در فدراسیون خودش مسئله است.

به گزارش ورزش برخط از خبرگزاری آنا، فوتبال ایران در میان حواشی تمام نشدنی خود فقط اظهارنظر عضو حقوقی‌اش در مورد سرمربی تیم ملی را کم داشت که این اتفاق هم رخ داد. احمدرضا براتی که در چند سال اخیر به هر دری زده تا در فدراسیون فوتبال بماند، همواره با به‌کار بردن کلمات قلمبه سلمبه سعی کرده سری از سرها درآورد اما به جایی نرسیده است. او این بار پا را فراتر از گلیمش درازتر کرده و برای اینکه از دوستان حاشیه‌دارش در هیئت رئیسه جا نماند شخصا تصمیم گرفته نسخه دراگان اسکوچیچ را پیچیده و گزینه جانشینی احتمالی را هم معرفی کند. اصلا کاری نداریم به اینکه اسکوچیچ بعد صعود مقتدرانه ایران به جام جهانی با یک باخت شایسته این همه انتقاد هست یا نه؟ یا اینکه علی دایی بعد از تقریبا سه سال دور بودن کار مربیگری در حد جانشینی او با نظر براتی هست یا نه؟! فعلا به این موضوعات کار نداریم بلکه موضوع اصلی این است که عضو هیئت رئیسه فدراسیون به چه حقی به خودش اجازه می‌دهد در کوران بازی‌های تیم ملی اینقدر ناشیانه و ناپخته عمل کند. براتی با کت و شلوار اتو کرده کجای این فوتبال است که در مورد آینده سرمربی تیم ملی تصمیم می‌گیرد و حتی گزینه جانشینی مدنظرش را هم معرفی می‌کند، مگر اینکه او از این انتقال به هر جهت سود می‌برد.

ضعیف‌ترین هیئت رئیسه تاریخ
البته اگر نگاهی کلی به عملکرد اعضای فعلی هیئت رئیسه بیاندازیم خیلی هم این اظهار نظر براتی نمی‌تواند عجیب باشد. فقط باید تاسف خورد به حال این فوتبال که امثال سراجی با عملکرد فاجعه بارش در سایپا، شهره موسوی با پرونده‌های تمام نشدنی‌اش، مهرعلی و فاکتورهایی که هنوز تکلیف آنها مشخص نشده، رضاییان و اصولی تصمیم‌گیرندگان آن شده‌اند. بدون تردید با ضعیف‌ترین و پرحاشیه‌ترین هیئت رئیسه تاریخ در فوتبال کشورمان مواجه هستیم.

دایی گزینه مناسبی برای تیم ملی نیست
بر فرض محال این هئیت رئیسه به دنبال تغییر سرمربی تیم ملی باشد که اتفاقا هم هست،، آیا قرارِ است با برکناری اسکوچیچ به بهانه کوچک بودن نام او به دنبال انتخاب علی دایی باشیم؟ با تمام احترامی که برای علی دایی قائلیم و او را از مفاخر فوتبال ایران و آسیا می‌دانیم، بر چه اساسی باید هدایت تیم ملی، نه به او بلکه به هر مربی ایرانی سپرده شود؟

دایی از علم روز فوتبال دنیا عقب است
دایی در سه سال اخیر حتی به خودش زحمت نداده یک بازی لیگ برتر را از نزدیک ببیند چه برسد به اینکه در کلاس‌های پیشرفته مربیگری شرکت کند. آن هم در فوتبالی که علم آن هر روز در حال تغییر و پیشرفت است. به جرات می‌توان گفت دایی با علم روز فوتبال دنیا فاصله زیادی گرفته و در شرایط فعلی اصلا گزینه مناسبی برای جانشینی احتمالی اسکوچیچ نیست و هیئت رئیسه فدراسیون باید از فکر استخدام دایی بیرون بیاید. انتخابی که می‌تواند براحتی فوتبال ایران را چند سال عقب برگرداند.

ماموریت اسکوچیچ هنوز تمام‌ نشد
شاید بهتر باشد در شرایط فعلی که تیم ملی با کره جنگ صدرنشینی دارد امثال براتی‌ها سکوت اختیار کرده و با اظهارنظرهای خام و ناپخته خود تیشه به ریشه تیم ملی نزده و برای این تیم حاشیه درست نکنند. حتی اگر مسئله منافع شخصی برای آقایان در میان باشد.