نامه فیفا به فدراسیون؛ جریمه نشدیم

شیوع ویروس کووید ۱۹ منجر به تعطیلی تمرینات و مسابقات فوتبال در کشور شد و فوتبال ملی کشور نیز از این اتفاق بی نصیب نماند.

به گزارش ورزش برخط از ورزش سه؛ پس از کنترل شرایط و ازسرگیری مسابقات فوتبال در دنیا و کشورمان بدون حضور تماشاگران، و صعود تیم ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر، چالش مهمی که فدراسیون فوتبال با آن مواجه بود، میزبانی مسابقات تیم ملی در مقابل رقبا در کشورمان بود. در مرحله قبلی از حق میزبانی محروم شدیم و مجبور به برگزاری مسابقات بصورت متمرکز در کشور بحرین شدیم.

از ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ مسابقات انتخابی نهایی جام جهانی در قاره آسیا آغاز شد که فدراسیون فوتبال در قدم‌ اول با وجود تمام مشکلات میزبانی شرایط کووید با قوانین و محدودیت های جدید شامل رعایت حباب پزشکی و انجام تست های پی سی آر، به‌خوبی و بدون هیچ مشکلی از پس میزبانی بر آمد که این روال در سایر مسابقات نیز صورت گرفت.

این در حالی است که مسابقه با عراق با حضور محدود تماشاگران صورت پذیرفت که بر اساس همین آیین نامه‌های ابلاغی فیفا با دشواری‌هایی همراه بود در همین مسابقه و پس از برد تیم کشورمان مقابل حریف سنتی که منجر به صعود با عنوان اولین کشور آسیایی به جام جهانی شد، در انتهای مسابقه تعدادی از مهمانان و مقامات به زمین مسابقه آمده و پس از برگزاری مراسم جشن صعود به داخل رختکن تیم رفته و در خوشحالی بازیکنان شرکت کردند که در همان زمان هم گفته می‌شد این امر کاملا بر خلاف قوانین و مقررات بوده و جرایم نقدی سنگینی به همراه خواهد داشت.

فدراسیون فوتبال در دفاعیه و در توضیح علت این اتفاق ، آن را ناشی از شور و هیجان ناگهانی اعلام کرده است.

در رای صادر شده از سوی کمیته انضباطی فیفا و با توجه به توضیحات ارسالی فدراسیون فوتبال ایران FIFA به یک هشدار برای این تخلف بسنده کرده و این بار فدراسیون فوتبال بدون هیچ جریمه نقدی و غیر نقدی آماده میزبانی مسابقه آخر در مقابل تیم لبنان می‎‌شود.

انتهای پیام/