طارمی بهترین لژیونر سال آسیا شد؛ چهار بازیکن از ایران در جمع بهترین‌ها

چهار ملی‌پوش فوتبال کشورمان در جمع بهترین لژیونرهای سال ۲۰۲۱ آسیا قرار گرفتند که در این میان «مهدی طارمی» موفق شد عنوان بهترین لژیونر سال قاره کهن را از آن خود کند.

به گزارش ورزش برخط از ایرنا؛ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا که در هر هفته ۱۰ لژیونر برتر این قاره را انتخاب می‌کرد، حالا بهترین بازیکنان سال ۲۰۲۱ را معرفی کرده است. طی ۱۲ ماه گذشته ۳۵ نظرسنجی بهترین بازیکن هفته برگزار شده و در مجموع ۱۱۵ بازیکن از ۱۷ کشور حداقل یک بار در لیست هفتگی حضور داشتند.

حالا با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱، AFC نام ۱۰ بازیکن برتر تیم‌های هفتگی لژیونرها را معرفی کرده که در آن «مهدی طارمی» به عنوان بهترین لژیونر سال آسیا انتخاب شده است.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص طارمی نوشت: بازیکنی که امسال بیشترین ثبات را در نظرسنجی‌های ما داشت، مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو بود که در طول سال ۲۰ بار در بین ۱۰ بازیکن برتر آسیا قرار گرفت. ۲۷ گل او در سال تقویمی شامل گلزنی به یوونتوس، لیورپول و چلسی بود که گل او به چلسی به عنوان بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد. این بازیکن ۲۹ ساله هم‌اکنون و به راحتی در بین بهترین بازیکنان آسیا قرار دارد.

بعد از طارمی، «اللهیار صیادمنش» بازیکن زوریا اوکراین با ۱۱ بار قرار گرفتن در جمع بهترین لژیونرهای هفته آسیا در رده چهارم رده‌بندی سالیانه قرار گرفت. «سردار آزمون» مهاج تیم فوتبال زنیت روسیه با ۹ بار نامزد شدن، در رده هشتم قرار گرفت و «علی‌ قلی‌زاده» بازیکن تیم شارلروا بلژیک نیز با ۸ بار نامزد شدن در سال ۲۰۲۱ به عنوان بهترین لژیونر هفته آسیا، به صورت مشترک با سه بازیکن دیگر، در رده نهم بهترین لژیونرهای سال این قرار قرار گرفت.

سون هیونگ مین بازیکن کره‌ای تیم فوتبال تاتنهام نیز با ۱۲ بار قرار گرفتن در جمع نامزدهای بهترین لژیونر هفته آسیا، رده دوم این رده‌بندی را به خود اختصاص داد.

در پایان نیز کشور ایران با داشتن ۱۹ بازیکن در لیست بهترین‌های هفته، رده سوم آسیا را از آن خود کرد.

 

انتهای پیام/