آخرین گمانه‌زنی درباره مدیرعاملی پرسپولیس؛

رفقای وزیر علیه مدیریت صدری!

باوجود لغو جلسه امروز مجمع پرسپولیس اما هنوز نگرانی هواداران این تیم درباره انتخاب مدیرعامل پابرجاست.

به گزارش ورزش برخط از ورزش سه، در حالی که گفته می‌شد قرار است مجمع باشگاه پرسپولیس با حضور سه وزیر برگزار شود و در نهایت با معرفی ترکیب جدید هیئت مدیره، سرخپوشان سرانجام مدیرعامل خود را بشناسند اما در نهایت این جلسه لغو و به زمان دیگری موکول شد تا هواداران پرسپولیس همچنان برای شناخت مدیرعامل خود در انتظار باشند.

از صبح امروز، حداقل سه گزینه به همراه مجید صدری به عنوان گزینه‌های نهایی سجادی برای مدیرعاملی پرسپولیس معرفی شدند که در این بین نام رضا درویش بیش از بقیه در فضای مجازی به گوش خورد؛ مدیرعامل سابق سایپا که در چند مورد قبلی هم به صندلی مدیرعاملی پرسپولیس نزدیک شد اما در نهایت در میان انبوه انتقادات طرفداران این تیم، شانس مدیرعاملی را از دست داد.

دو گزینه دیگر، حسین شهریاری و سردار باران چشمه هستند که هر یک کم و بیش در رده‌های مدیریتی فوتبال حضور داشتند و کارنامه‌ای را از خود به جای گذاشتند که حالا به زعم سجادی، آنها را شایسته مدیرعاملی پرسپولیس کرده است.

* مجید صدری؛ پایان ماه عسل 48 ساعته در پرسپولیس؟

صدری که در بهمن 1399 به عنوان هیئت مدیره منصوب و سپس رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس نیز شد، از زمان ورود خود به باشگاه پرسپولیس در زمینه‌ اقتصادی به موفقیت‌هایی رسید و پس از استعفای جعفر سمیعی، از سوی هیئت مدیره به عنوان سرپرست مدیرعاملی منصوب شد و وزیر ورزش  هم این تصمیم را تائید کرد. او در این دوره 90 روزه، با چالش‌های مختلفی از جمله طلب کالدرون مواجه بود. صدری اگرچه توانست رقم 740 هزار دلاری را در زمان فسخ با کارگزار تامین کند اما برای انتقال این رقم با مشکلاتی مواجه شد که باز کردن پنجره را حدود یک ماه و نیم به تاخیر انداخت.

همین موضوع انتقادات زیادی را به سوی صدری جلب کرد و حتی طرفداران پرسپولیس در تجمعی مقابل وزارت ورزش، به این ماجرا اعتراض کردند. با این حال او علاوه بر باز کردن پنجره و تسویه با کالدرون، توانست با کارگزار 330 میلیاردی قرارداد امضا کند و همچنین قرارداد یحیی گل‌محمدی را به مدت سه فصل تمدید کرد.

به نظر می‌رسد باوجود تمام این چالش‌ها، او پس از عبور از پنجره بسته، توانسته به اقبال عمومی نسبی برسد و در مقایسه با سه گزینه دیگر، نظر گروهی از هواداران پرسپولیس را جلب کند؛ هرچند که برای حکم مدیرعاملی، نیاز به جلب نظر حمیدرضا سجادی دارد.

* حسین شهریاری؛ از سایپا و نفت تا پرسپولیس؟

آخرین تجربه فوتبالی شهریاری به مدیرعاملی نفت تهران در آخرین سال لیگ برتری این تیم بازمی‌گردد؛ زمانی که این باشگاه محل اعتراض و اعتصاب روزانه بازیکنان و اعضای تیمی بود که تحت هدایت علی دایی به عنوان قهرمانی جام حذفی نیز رسید. در آن فصل نفت تهران از نظر مالی با بحران‌های زیادی مواجه بود و اوضاع به هیچ عنوان بر وفق مراد پیش نمی‌رفت.

اما آنچه که باعث شده شهریاری گزینه مدیرعاملی پرسپولیس باشد، حضورش در نفت تهران نیست. او برای سالهای طولانی در قسمت‌های مختلف شرکت سایپا حضور داشت و در همانجا با حمیدرضا سجادی آشنا شد و مدتی هم عضو هیئت مدیره باشگاه فوتبال سایپا بود و در زمان مدیریت «ایران کاوه سایپا» هم تلاش می‌کرد تا به فدراسیون فوتبال نزدیک شود.

شهریاری در فدراسیون اتومبیلرانی هم حضور داشت و به عنوان رییس فدراسیون هاکی هم منصوب شد اما به نظر می‌رسد او پیشنهاد مدیرعاملی پرسپولیس را رد کرده است.

* رضا درویش؛ سرانجام برآورده شدن آرزوی مدیرعاملی پرسپولیس؟

درویش در سالهای اخیر گزینه همیشگی مدیرعاملی پرسپولیس بوده اما هرگز نتوانسته اقبال عمومی چندانی را به دست بیاورد. او عمده شهرت خود را از مدیرعاملی سایپا به دست آورد اما هرگز در باشگاهی دیگر فعالیت حرفه‌ای مدیریتی انجام نداد. نکته مهم اینکه مدل مدیریتی در باشگاه سایپا به شکلی است که مدیرعامل با بودجه مصوب شرکت سایپا و هیئت مدیره، امور را رتق و فتق می‌کند که این تفاوت آشکاری با مدل باشگاه‌داری پرسپولیس است.

درویش از دوستان علی پروین محسوب می‌شود و از بین گزینه‌های جدید مدیرعاملی، تنها کسی است که پیشنهاد از سوی وزیر ورزش را تائید کرده است. او همچنین در زمان سرمربیگری علی دایی در سایپا، رابطه خوبی با او داشت تا مشخص شود چهره نزدیک به پیشکسوتان پرسپولیس به حساب می‌آید.

* مهرعلی باران چشمه؛ ورود چهره نظامی به پرسپولیس؟

باران چشمه که اغلب با پیشوند «سردار» شناخته می‌شود، در روزهای اخیر قرارگیری در فهرست وزیر ورزش برای مدیرعاملی پرسپولیس را تکذیب نکرده اما اعلام کرده که فعلا در ورزش دیگری (زورخانه‌ای) مشغول به کار است.

سردار باران چشمه برای سالهای طولانی عضو و رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح بوده و همچنین در یک مقطع کوتاه عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی بود. هواداران پرسپولیس در زمان سربازی امید عالیشاه و احمد نوراللهی درخواستهای زیادی را برای در اختیار قراردادن این دو برای بازیهای آسیایی پرسپولیس ارسال کردند که در زمان مناسب به نتیجه مطلوب نرسید.

او در زمانی که عضو هیئت مدیره تراکتور بود، تی تی ها با مدیرعاملی سردار آجورلو کار خود را پیش می‌بردند و حالا مطرح شدن نام مهرعلی باران چشمه به عنوان گزینه مدیرعاملی پرسپولس، یادآور روزهای همکاری او با سردار آجورلو شده است.

 

انتهای پیام/