درخواست باشگاه پرسپولیس از نهادهای نظارتی:

به ۳۸ میلیارد تومان برای قراردادهای عجیب خارجی ورود کنید!

باشگاه پرسپولیس خواستار ورود جدی و تاثیرگذار نهادهای نظارتی و بازرسی به قراردادهای بازیکنان و مربیان خارجی از جمله در موضوع «ماریو بودیمیر» و «گابریل کالدرون» شد.

به گزارش ورزش برخط به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، این باشگاه خواستار ورود نهادهای نظارتی به موضوع قراردادهایی شد که پیش از این به ویژه با بازیکنان و مربیان خارجی منعقد شده است. در جریان آن، نفراتی جذب شده‌اند که یا با توجه به عملکرد، توجیه فنی و اقتصادی برای حضورشان وجود نداشته است یا مؤثر و کارآمد بوده‌اند ولی در زمان مقرر نسبت به پرداخت مطالبات ایشان و همچنین انجام توافق در زمان جدایی برای جلوگیری از ورود خسارت به باشگاه، اقدام نگردید.

درخواست باشگاه از نهادهای مربوطه از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیگر بخش‌هایی که بنابر وظیفه ذاتی خود، می‌توانند و لازم است به این‌گونه موارد ورود کنند بر این اساس صورت گرفته است که بخش زیادی از دارایی‌های باشگاه و منابع مالی محدود که با دشواری تأمین می‌شود، صرف پرداخت‌هایی شده است که یا ثمری نداشته‌اند یا اصلا نباید اتفاق می‌افتادند.

مشکلات بسیاری که اکنون با آن مواجه هستیم و گلایه‌های بر حقی که همین حالا از جانب اعضای تیم مطرح می‌شود در حالی وجود دارد که باشگاه اگر این پرداخت‌های بین‌المللی را نداشت، اصلا بروز نمی‌کردند. اگر منابع مالی باشگاه به سمت و سوی جبران میراث برجای مانده از گذشته نمی‌رفت، با همین شرایط کنونی که هنوز قرارداد با کارگزار بسته نشده است، پرداخت به بازیکنان به روز شده بود و درآمد حاصل از کارگزار و اسپانسر هم به پوشش هزینه‌های آینده اختصاص پیدا می‌کرد.

باشگاه پرسپولیس، از زمان حضور «مجید صدری» در هیأت مدیره، فقط در دو پرونده ماریو بودیمیر (۵۶۰ هزار دلار) و گابریل کالدرون (۷۴۰ هزار دلار) در مجموع معادل یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار را بابت قراردادهایی که بسته شد، پرداخت‌هایی که در آن زمان صورت نگرفت و توافق‌هایی که باید برای جدایی انجام می‌شد و نشد پرداخت کرده است. ما درباره عددی نزدیک به ۳۸ میلیارد تومان فقط برای این دو مورد صحبت می‌کنیم که در همین مقطع از چرخه مالی باشگاه خارج شده است. اگر این ارقام از دست پرسپولیس نرفته بود مشکلی برای پرداخت مطالبات بازیکنان وجود نداشت. حتی اگر در زمان جدایی این نفرات، فقط اقدام برای توافق بر سر جدایی شده بود، بخش زیادی از رقمی که گفته شد در اختیار باشگاه باقی می‌ماند و چه موانع و مشکلاتی که با آن از سر راه پرسپولیس برداشته نمی‌شد.

در باشگاه پرسپولیس واقعا این باور وجود دارد که بخشی از خسارت‌های وارد شده باید توسط مدیران وقت باشگاه در زمان وقوع این اشتباهات جبران شود، چون پرسپولیس مجموعه‌ای متعلق به مردم است. همچنین همیشه از خواسته‌های هواداران بوده است که مدیران، ضامن جبران خسارت‌هایی باشند که در پی اشتباهات ایشان به وقوع می‌پیوندد. این باید به یک رویه برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات در آینده تبدیل شود.

باشگاه پرسپولیس نیز از این پس، بیش از پیش در ارتباط با کلیه موارد، شفاف سازی خواهد کرد تا هواداران در جریان حقایق و زوایای مختلف مسائلی که وجود دارد قرار بگیرند. این اقدام تا آن‌جا که برنامه‌ها و منافع باشگاه را دچار خدشه نکند، در راستای احترام به حق هواداران برای اطلاع از چند و چون مسائل تیم و باشگاه محبوب‌شان و برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های برخی حاشیه سازان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/