هفته پنجم لیگ برتر فوتبال؛

استقلال پای خود را در صدر جدول محکم می‌کند؟

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با انجام ۵ بازی دیگر پیگیری خواهد شد.

به گزارش ورزش برخط از ایسنا، هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، امروز(جمعه) با برگزاری ۵ بازی پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین این بازی‌ها استقلال به مصاف نساجی مازندران می‌رود و سپاهان میزبان تراکتور خواهد بود.

* پیکان - فجر سپاسی، ساعت ۱۵:۰۰

شاگردان «مجتبی حسینی» در تیم پیکان این روزها، بهترین شرایط خود را نسبت به چند سال اخیر در مسابقات لیگ سپری کرده‌اند و با کسب ۳ پیروزی و یک نتیجه تساوی، موفق شدند با ۱۰ امتیاز در رده دوم جدول رقابت‌های لیگ قرار بگیرند. نتایج خوب تیم پیکان حتی واکنش سرمربی این تیم را هم در پی داشت و مجتبی حسینی در این رابطه گفت: ما تیمی هستیم که هزینه بالایی نکردیم. ما سعی کردیم از جوانان استفاده کنیم و باشگاه از ما حمایت کرده است و امیدوارم بازیکنان قدر این موقعیت را بدانند و این روند را حفظ کنند.

در مقابل تیم فجر سپاسی پس از ۲ شکست متوالی در ۲ هفته اول لیگ، موفق شد اولین برد خود را مقابل تیم صنعت نفت آبادان به دست بیاورند و در بازی آخر خود مقابل استقلال موفق شدند در دقایق پایانی از شکست فرار کنند و آبی‌پوشان پایتخت را متوقف کنند. کسب پیروزی برای هر یک از ۲ تیم می‌تواند شرایط‌شان را بهتر از قبل کند و باید دید تقابل تفکرات اصغر کلانتری و مجتبی حسینی چه نتیجه‌ای در بر  خواهد داشت.

* مس رفسنجان - پرسپولیس، ساعت ۱۶:۰۰

مس رفسنجان در کنار شهرخودرو، تنها تیم‌های لیگ برتر هستند که هنوز نتوانسته‌اند طعم برد را بچشند. شاگردان محمد ربیعی، در ۴ هفته اول مسابقات نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و با کسب یک امتیاز در رده پانزدهم جدول مسابقات قرار گرفته‌اند. نارنجی‌پوشان رفسنجانی در این هفته نیز رقابت‌ سختی در پیش خواهند داشت و مقابل سرخ‌پوشان پایتخت قرار می‌گیرند.

پرسپولیسی‌ها پس از ۲ برد متوالی در هفته اول و دوم، روزهای خوشی را سپری نکردند و در ۲ بازی اخیر خود در لیگ، تنها موفق به کسب یک امتیاز شدند.  شاگردان «یحیی گل‌محمدی» برای بازگشت به شرایط خوب خود باید مقابل مس رفسنجان نتیجه موفقیت‌آمیزی کسب کنند و اگر نتیجه مطلوب سرخ‌پوشان به دست نیاید، روند ناکامی این تیم ادامه پیدا خواهد کرد.

* فولاد - هوادار، ساعت ۱۷:۰۰

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر برای فولادی‌ها این بار با بازگشت سرمربی سابق‌شان همراه است. «جواد نکونام» پس از جدایی از تیمش، دوباره به عنوان سرمربی فولاد انتخاب شده است و در این هفته باید به مصاف تیم هوادار برود. نکونام در نشست پیش از بازی، تیم هوادار را تیم مستحکم و دفاعی توصیف کرده و گفت: آن‌ها خوب دفاع می‌کنند و سعی می‌کنند از ضد حملات استفاده کنند. ما بازی آن‌ها را آنالیز کردیم. امیدوارم فردا بازیکنانم بهترین عملکرد را داشته باشند.

فولاد تا این‌جای کار با ۴ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد و شاگردان نکونام برای جبران ناکامی‌ هفته‌های گذشته، باید مقابل تیم هوادار پیروز شوند. از طرفی دیگر تیم هوادار هم شرایطی شبیه تیم فولاد دارد و با ۳ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول جای دارند. شاگردان رضا عنایتی در هفته چهارم طلسم باخت‌های متوالی خود را شکاندند و امیدوار هستند تا بتوانند روند پیروزی‌های خود را مقابل فولادی‌ها و شاگردان نکونام ادامه دهند.

* سپاهان - تراکتور، ساعت ۱۸:۰۰

این دیدار یکی از دیدارهای مهم و جذاب هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود. شاگردان «محرم نویدکیا» هفته گذشته با شکست غیر منتظر در داربی اصفهان مقابل ذوب‌آهن صدر جدول را از دست دادند و در این بازی امید دارند تا بتوانند از رقابت صدر جدول عقب نمانند. در مقابل تیم تراکتور جان تازه‌ای گرفته است و حضور سولدو باعث شده است این تیم برای بازی‌های آینده خود امیدهای زیادی داشته باشد.

تراکتوری‌ها تا اینجای کار تنها یک برد کسب کرده‌اند و با قبول ۳ شکست و کسب ۳ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفته‌اند. تقابل این ۲ تیم و کسب نتیجه پیروزی می‌تواند برای هر یک از این تیم‌ها شرایط تازه‌ای را رقم بزند و باید دید اولین عملکرد سرمربی جدید تراکتوری‌ها و تقابل سخت این تیم مقابل سپاهان چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

* استقلال - نساجی، ساعت ۱۸:۰۰

استقلال این روزها شرایط خوبی در مسابقات لیگ دارد و با کسب ۱۰ امتیاز در صدر جدول این رقابت‌ها جای گرفته است. فرهاد مجیدی در تعطیلات لیگ، با رسانه‌ای نکردن شرایط تمرین تیمش، سعی داشته تمرکز تیمش را حفظ کند تا آبی‌ها برای بازی در هفته پنجم لیگ برتر آماده شوند. مجیدی در خصوص شرایط تیمش بعد از پایان تعطیلات مسابقات لیگ تاکید کرد:‌ در دو هفته گذشته شرایط تیم و تمرینات، کادرفنی را بیش از قبل امیدوار کرده است. بازیکنان با انگیزه تمرین می‌کنند و شرایط بسیار خوبی داریم. می‌توانم بگویم برای انتخاب ۲۰ بازیکن دچار مشکل هستیم. بازیکنان همه در یک سطح هستند. با بازیکنان صحبت کرده‌ام. ما باید تمرکز خود را حفظ کنیم و امیدوارم با تلاش بازیکنان نتایج خوبی را رقم بزنیم.

استقلالی‌ها در این بازی، وریا غفوری را به علت سرما خوردگی در اختیار ندارند و بقیه بازیکنان این تیم قادر به همراهی آبی‌پوشان در این بازی خواهند بود.

در مقابل تیم نساجی نیز شرایط خیلی خوبی ندارد و در این مدت با حاشیه‌های مختلفی روزهای خود را سپری کرده است. نساجی مازندران، برای این بازی، ساکت الهامی سرمربی و مسعود شجاعی کاپیتان تیمش را در اختیار ندارد و مشکلات زمین بازی، برای نساجی هم‌چنان پابرجاست و این باشگاه از مسوولان تقاضای رسیدگی به این مساله را داشته است اما همچنان اتفاق مثبتی در این خصوص رخ نداده است. شاگردان الهامی تا این‌جای کار با ۴ امتیاز در جایگاه دهم جدول حضور دارند و باید دید در این بازی می‌توانند شرایط جدیدی برای خود رقم بزنند یا خیر.

برنامه کامل بازی‌های این هفته را مشاهده می‌کنید:

پنج‌شنبه ۲۷ آبان

آلومینیوم اراک ۲ - ۱ نفت‌ مسجدسلیمان

شهرخودرو ۱ - ۲ ذوب آهن

صنعت نفت آبادان صفر - صفر گل گهرسیرجان

جمعه ۲۸ آبان

پیکان - فجر سپاسی ساعت ۱۵:۰۰

مس رفسنجان - پرسپولیس ساعت ۱۶:۰۰

فولاد - هوادار ساعت ۱۷:۰۰

سپاهان - تراکتور ساعت ۱۸:۰۰

استقلال - نساجی مازندران ساعت ۱۸:۰۰

انتهای پیام/