شاهین بیانی: تیم ملی باید ساختار دفاعی‌اش را بهبود دهد

یک پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی باید روی تاکتیک تیمی تغییراتی ایجاد کند.

به گزارش ورزش برخط:شاهین بیانی، پیشکسوت فوتبال ایران درباره پیروزی ۳ بر صفر ملی‌پوشان مقابل تیم سوریه در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: مشخص بود که سوریه نمی‌تواند برای ما دردسرساز شود و معلوم بود که می‌توانیم این بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم. ما در این دوره شانس اول صعود بودیم و این نتایج هم که به دست آمد، مشخص شد که ایران جزو تیم‌هایی است که به جام جهانی صعود می‌کند. ما باید برای جام جهانی برنامه مشخصی داشته باشیم که بتوانیم که در این دوره برای اولین بار موفق شویم به مرحله حذفی جام جهانی صعود کنیم.

او ادامه داد: تیم ملی از نظر نتایج، عملکرد خوبی داشته اما با این شیوه بازی، به مشکل برمی‌خوریم. ما باید ساختار خود را مقابل تیم‌هایی درجه یک دنیا قوی‌تر کنیم چون در جام جهانی شرایط کاملا متفاوت است. الان که صعود ما به جام جهانی تقریبا قطعی شده است، باید تاکتیک‌هایی را مد نظر داشته باشیم که به راحتی گل نخوریم و در خط حمله هم شرایط خوبی را برای خود رقم بزنیم. ما باید ساختار دفاعی خود را مثل دوران کی‌روش مستحکم کنیم.

بیانی در پایان گفت: ما یکی از نسل‌های درخشان تیم ملی را در اختیار داریم و تعداد لژیونرهای تاثیرگذار ما زیاد است. الان مهدی طارمی یکی از نفراتی است که در پورتو بازی می‌کند و بازیکنی مثل عابدزاده مقابل سوریه عملکرد بسیار خوبی داشت. ما باید از این نفرات به خوبی استفاده کنیم تا عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشیم.