برتری ایران در نیمه نخست دیدار با سوریه

تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نخست دیدار مقابل سوریه در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به برتری دو بر صفر دست یافت.

به گزارش ورزش برخط از ایرنا؛ تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه عصر امروز سه‌شنبه در هفته ششم مرحله مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا به میهمانی سوریه ‌رفته است.

این دیدار به میزبانی سوریه اما در شهر امان پایتخت اردن و در ورزشگاه «ملک عبدالله ثانی» در حال برگزاری است. قضاوت بازی را داورانی از چین برعهده دارند.

نکته جالب این دیدار، حضور هواداران سوریه‌ای در بخشی از ورزشگاه است که به حمایت از این تیم می‌پردازند.

بازی در حالی آغاز شد که تیم ایران هم اکنون با ۱۳ امتیاز صدرنشین گروه نخست است و سوریه تنها ۲ امتیاز اندوخته دارد.

دراگان اسکوچیچ تیم ایران با چند تغییر نسبت به دیدار قبلی وارد میدان کرده است. با این حال تیم کشورمان برای رسیدن به برتری و هموار کردن مسیر صعودش، کا را تهاجمی آغاز کرد.

سوریه هم که هنوز طعم پیروزی را در این مرحله نچشیده و شانس بسیار اندکی حتی برای حضور در پلی‌آف دارد، طبق معمول با روشی تدافعی وارد بازی شد و امید به ضد حملات و ارسال از جناحین دارد.

در دقیقه ۱۷ اولین فرصت گلزنی ایران ایجاد شد که ضربه تماشایی «احمد نوراللهی» با بدشانسی تبدیل به گل نشد.

اکثر دقایق بازی در میانه میدان در جریان بود و هافبک‌ها در ابتدا درتلاش برای تخریب بازی حریف بوده و سپس حملات را طراحی می‌کردند.

در دقیقه ۳۳ پاس پشت مدافعان و تماشایی «وحید امیری» به «سردار آزمون»‌ رسید و این مهاجم با کنترل مناسب و بغل پای تمام کننده، گل نخست ایران را به ارمغان آورد.

در دقیقه ۳۸ توپ به دست مدافع سوریه برخورد کرد و «ما نینگ» داور چینی پس از استفاده از سیستم VAR برای ایران اعلام پنالتی کرد.

«احسان حاج‌صفی» کاپیتان تیم ایران پشت توپ ایستاد و گل دوم ایران را به نام خود ثبت کرد.

در دقیقه ۴۳ ضربه تماشایی‌«محمد المواس» به تیرک دروازه تیم کشورمان برخورد کردو تبدیل به گل نشد.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری دو بر صفر تیم کشورمان به اتمام رسید.

ترکیب سوریه

خالد الحاج عثمان، عمرو میدانی، عمرو جنیات، عمر السوما، محمود المواس، ثائر کروما، احمد الاشقر، خالد کرد اوغلی، فهد الیوسف، محمد العنز و موید الخولی

ترکیب ایران

امیر عابدزاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌الهی، امید نورافکن، احمد نورالهی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سردار آزمون.

انتهای پیام/