لبنان را در وقت اضافه شکست دادیم

مردیم تا لبنان رو بردیم !

ورزش برخط _ تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار دور رفت مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف لبنان رفت و در این دیدار در دقایق وقت اضافه به برتری رسید.

به گزارش ورزش برخط؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار خود در دور رفت مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه صیدا شهر بیروت به مصاف لبنان رفت و با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. سونی سعد در دقیقه ۳۷ تنها گل لبنان را وارد دروازه ایران کرد و سردار آزمون در دقیقه ۱+۹۰ و احمد نوراللهی ۵+۹۰ موفق شدند برای تیم ملی گلزنی کنند.تا در نهایت در وقت اضافه با فشار مضاعف روی دروازه لبنان شکست رابا پیروزی عوض کنیم و به صدرنشینی ادامه دهیم یا مرحوم ناصر احمدپور سردبیر فقد خبر ورزشی زنده شد تا تیتر بزنیم "مردیم تا لبنان رو بردیم " 

ترکیب لبنان: مصطفی مطر، قاسم الزین، عباس عاصی (۴۶ - حسین الزین)، جورج ملکی، روبر ملکی، نادر مطر، محمد الدهینی، محمد حیدر (۷۵ - هلال الحلوه)، سونی سعد (۸۲ - حسین الدور)، محمد قدوح و باسل جرادی.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، وحید امیری، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی (۷۰ - اللهیار صیادمنش)، احمد نوراللهی، سامان قدوس (۶۰ - میلاد محمدی)، علیرضا جهانبخش (۸۵ - کریم انصاری‌فرد)، علی قلی‌زاده و سردار آزمون.

داور: عبدالرحمان ابراهیم الجاسم

نیمه اول

دقیقه ۳: تیم ایران حمله‌ای را از سمت راست به سمت دروازه لبنان ترتیب داد که ارسال روی دروازه برای سردار آزمون، به این بازیکن نرسید، اما برای خط دفاعی لبنان خطرساز شد.

دقیقه ۴: این بار نوبت به وحید امیری رسید که از سمت چپ وارد محوطه جریمه لبنان شود. در ادامه پاس رو به بیرون او به سامان قدوس رسید و این بازیکن هم توپ را مقابل احمد نوراللهی قرار داد که شوت این بازیکن پس از برخورد به مدافعان لبنان به کرنر رفت.

دقیقه ۱۳: ارسالی از میانه میدان به روی دروازه لبنان انجام شد که در ادامه ضربه سر علیرضا جهانبخش در چارچوب دروازه قرار نگرفت.

دقیقه ۲۸: علیرضا جهانبخش این بار از پشت محوطه جریمه شوتی را به سمت دروازه لبنان روانه کرد که مصطفی مطر تن به کرنر داد.

دقیقه ۳۷: بازیکنان لبنان ارسالی روی دروازه ایران انجام دادند که علیرضا بیرانوند به تصور عبور توپ از خط عرضی زمین در زاویه‌بندی درست تعلل کرد و مدافعان هم به همین دلیل ایستادند، اما جریان باد توپ را در زمین نگه داشت تا سونی سعد دروازه ایران را باز کند. تعلل علیرضا بیرانوند و مدافعان ایران در این صحنه، یادآور گل ژاپن به ایران در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات بود.

دقیقه ۴۰: ارسال وحید امیری روی دروازه لبنان با ضربه سر سعید عزت‌اللهی راهی اوت شد.

دقیقه ۲+۴۵: تیم ایران در آخرین لحظات نیمه نخست وارد محوطه جریمه لبنان شد که علی قلی‌زاده پاسی را به دهانه دروازه این تیم ارسال کرد، اما کسی نتوانست از این موقعیت استفاده کند تا لبنانی‌ها توپ را دور کنند.

نیمه دوم

دقیقه ۴۹: سامان قدوس با خطا در میانه زمین از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۵۲: علیرضا جهانبخش برای تصاحب توپ با بازیکن لبنان مرتکب خطا شد و از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۵۴: ارسالی از سمت راست محوطه جریمه لبنان به سامان قدوس رسید که ضربه چکشی این بازیکن راهی اوت شد.

دقیقه ۶۶: پاس علی قلی‌زاده از سمت راست با جای خالی علیرضا جهانبخش برای سردار آزمون همراه بود که شوت سنگین آزمون را مطر به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۸: ارسال وحید امیری از سمت چپ به سردار آزمون رسید که موقعیتی خوب برای گلزنی ایران بود، در ادامه پاس آزمون به علی قلی‌زاده و در نهایت تعلل این بازیکن در زدن ضربه این موقعیت را از ایران گرفت و توپ قلی‌زاده راهی اوت شد.

دقیقه ۸۰: ارسال روی دروازه لبنان به سردار آزمون رسید که ضربه نه چندان با دقت او، به اوت رفت.

دقیقه ۸۴: صادق محرمی با اعتراض به داور مسابقه، با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۱+۹۰: توپی که وحید امیری برای کریم انصاری‌فرد ارسال کرده بود، با قطع توپ مدافع لبنان به سردار آزمون رسید تا این بازیکن دروازه لبنان را باز کند.

دقیقه ۲+۹۰: دراگان اسکوچیچ پس از گل ایران و رفتن به سمت نیمکت لبنان، از زمین اخراج شد.

دقیقه ۵+۹۰: وحید امیری از سمت چپ توپی را به محوطه جریمه پاس داد که سردار آزمون ضربه اول را به سمت دروازه لبنان زد، اما مدافعان توپ را برگشت دادند تا احمد نوراللهی روی توپ برگشتی دروازه لبنان را باز کرد.

دقیقه ۵+۹۰: احسان حاج‌صفی هم پس از گل دوم ایران از روی نیمکت مسابقه کارت زرد گرفت.