ایران_لبنان و حاشیه ها

تیم ملی به وقت اتحاد و همدلی

تیم ملی ایران بدون مهدی طارمی و پس از سپری کردن حواشی زیاد در هفته‌های اخیر، باید به مصاف لبنان برود.

به گزارش ورزش برخط به نقل از خبرآنلاین؛ تیم ملی ایران در پنجمین دیدار خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۰ قطر عصر امروز و در بیروت از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف لبنان خواهد رفت. دیدار که با توجه به اتفاقاتی که در اردوی تیم ملی و بین طارمی و اسکوچیچ رخ داده برای ملی پوشان حائز اهمیت است. ایران در حال حاضر با ۳ پیروزی و یک تساوی و ۱۰ امتیاز در صدرجدول قرار دارد و کره جنوبی هم ۸ امتیازی است و شاگردان اسکوچیچ به دنبال پیروزی در این بازی خواهند بود. این در حالی است دو تیم ایران و لبنان تاکنون ۱۰ بار به مصاف یکدیگر رفتند که سهم ایران ۸ برد و ۱ تساوی و ۱ شکست است.

بحران طارمی - اسکوچیچ

در شرایطی که تیم ملی ایران امروز در دیداری حساس و تعیین‌کننده باید به مصاف لبنان برود، مهم‌ترین بحث این روزهای فوتبال تیم ملی ماجرای درگیری مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ است. درگیری که از مصاحبه اسکوچیچ با رسانه کروات آغاز شد و در نهایت با واکنش جنجالی مهدی طارمی به خط خوردن ستاره ایرانی پورتو از لیست تیم رسید. صحبت‌های اسکوچیچ گویا به مذاق مهدی طارمی خوش نیامد و او پس از درخشش مقابل میلان در توئیتی جنجالی نوشت:« باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی و جنگندگی و .… از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند ولی متاسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران.»

 

به وقت اتحاد

شکست تلخ با کی‌روش و خداحافظی رحمتی

اولین و آخرین باخت ایران مقابل لبنان مربوط به سال ۱۳۹۱ و رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ است که تیم ملی تحت هدایت کارلوس کی روش در ورزشگاه کمیل شمعون بیروت غافلگیر شد و رضا عنتر مهاجم با یک ضربه سر تماشایی دروازه سید مهدی رحمتی را باز کرد و یک شکست ناباورانه به شاگردان کی‌روش تحمیل کرد. همان زمان حرف و حدیث پیرامون رضا عنتر زیاد بود مهاجمی که اصلیتی سیرالئونی داشت و در تیم های بزرگی همچون هامبورگ، فرایبورگ و کلن آلمان بازی کرده بود و طی ۶ سال حضور در بوندس لیگا ۳۶ بار توانسته بود گلزنی کند. البته ما در بازی برگشت توانستیم چهار گل به لبنان بزنیم اما گلی که رضا نتر به ایران زد باعث شد اتفاقات زیادی در تیم ملی رخ دهد. خداحافظی سید مهدی رحمتی از تیم ملی نیز از جمله پس لرزه های آن بازی خاص در بیروت بود.

به وقت اتحاد

جانشین طارمی کیست؟

درغیاب مهدی طارمی یکی از مهاجمان تیم ملی فوتبال باید در کنار سردار آزمون قرار بگیرد تا زوج خط حمله تیم ملی را تشکیل دهد. کریم انصاری فرد بیشترین شانس را دارد و البته کاوه رضایی هم بدون شانس نیست. خیلی‌ها تصور می‌کنند شاید مهدی قایدی هم بازی کند ولی بعید است که او فیکس باشد و شاید اسکوچیچ در نیمه دوم بازی با لبنان مهاجم ایرانی تیم الاهلی را راهی میدان کند. طارمی بعد از اعتراض به اسکوچیچ حاضر نشد تلفن اعضای کادر فنی را پاسخ دهد و در نهایت بازی با لبنان و سوریه را از دست داد اما گفته می‌شود برای اردوهای بعدی تیم ملی شانس دارد. این مهاجم در بازی‌های قبلی تیم ملی خوب کار کرده بود و حالا باید دید سایر مهاجمان تیم ملی در غیاب او چه عملکردی خواهند داشت.

حاج رضایی: ماجرای طارمی را با رحمتی و هاشمیان مقایسه نکنید

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال درباره اختلاف پیش آمده بین طارمی و اسکوچیچ و نقش فدراسیون فوتبال گفت:«این یک موضوع درون خانوادگی است و اگر اسکوچیچ انتقادی به بازیکنانش دارد باید در رختکن و در جلسات فنی آن را مستقیم به خودشان بگوید نه اینکه آن را در مصاحبه اعلام عمومی کند. پس از آن مهدی طارمی واکنشی که نشان داد این بود که در پاسخ به اسکوچیچ گفت بازیکنان ایرانی مشکلی از لحاظ تاکتیک پذیری ندارند و ایراد از جای دیگر است. من ایرادی در این صحبت طارمی نمی‌بینم و حرفی نزده که خطابش به مربی تیم ملی باشد و نمی‌دانم چرا آقای اسکوچیچ آن را به خودش گرفته است. طارمی خیلی سربسته و کلی و بدون بی احترامی یا صحبت تنش‌زایی موضع خودش را اعلام کرده است.»

من ایرادی در این صحبت طارمی نمی‌بینم و حرفی نزده که خطابش به مربی تیم ملی باشد و نمی‌دانم چرا آقای اسکوچیچ آن را به خودش گرفته است

حاج رضایی درباره تشابه ماجرای طارمی - اسکوچیچ به اتفاق پیش آمده بین کی روش و رحمتی گفت:«در مورد مقایسه اختلاف بین طارمی و اسکوچیچ با ماجراهایی مثل رحمتی و هاشمیان در گذشته باید عرض کنم که مهدی رحمتی خودش از تیم ملی کناره‌گیری کرد و کسی او را کنار نگذاشت و کی‌روش در آن مقطع بازگشت رحمتی را منوط به نامه عذرخواهی کتبی کرده بود که رحمتی این کار را انجام نداد و در نتیجه به تیم ملی برنگشت و آن مورد با ماجرای طارمی متفاوت است. در مورد هاشیمان هم آقای دادکان در آن مقطع ماجرا را مدیریت کرد و خودش به آلمان سفر کرد و مشکل هاشمیان را حل کرد و دیدید که در دو بازی آخر خصوصاً بازی با اردن چه نقش بسزایی در صعود تیم ملی به جام جهانی ایفا کرد.»

به وقت اتحاداو همچنین درباره نقش فدراسیون فوتبال و شخص عزیزی خادم در این اختلاف درون تیمی گفت:«من نمی‌دانم عزیزی خادم از چه کسانی مشورت می‌گیرد ولی مشاور رئیس فدراسیون باید تخصص و تحصیلات و تجربه مرتبط با فوتبال و مدیریت ورزشی داشته باشد. من نمی‌دانم ایشان از چه کسی مشاوره می‌گیرد و برای همین قضاوتی نمی‌کنم ولی این موضوع با مدیریت فدراسیون حل و فصل می‌شود. ماجرایی که شکل گرفته ریشته در گذشته و تنش‌هایی که میدانستیم بین سرمربی و برخی از بازیکنان تیم ملی وجود داشته، دارد و وقتی به درستی مدیریت نشد کار به اینجا کشید.»

انتهای پیام/