آذرپیرا تنها فینالیست ایران در ۵ وزن نخست قهرمانی جهان

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با شکست حریف آمریکایی راهی دیدار نهایی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان شد و ۳ کشتی‌گیر دیگر ایران نیز راهی گروه بازنده‌ها شدند.

به گزارش روز جمعه ورزش برخط به نقل از ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در بلگراد پایتخت صربستان، امیرعلی آذرپیرا نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران راهی دیدار فینال شد و احمد محمدنژاد در ۵۷، علی‌اکبر فضلی در ۷۰ و علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز راهی گروه بازنده‌ها شدند. سید حسن عبادی در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز از در رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در دیدار نیمه نهایی مقابل جاناتان آیلو از آمریکا با نتیجه قاطع ۹ بر صفر به برتری رسید تا تنها فینالیست کشتی آزاد ایران در ۵ وزن نخست این رقابت‌ها باشد. وی برای کسب مدال طلای جهان فردا شب(شنبه) به مصاف رادو لفتر از مولداوی خواهد رفت.

آذرپیرا پیش از این در دور نخست برابر واسیل پولیوچنکا از بلاروس با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی نیز مقابل زوریکو اورتاشویلی از گرجستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

اما در وزن ۵۷ کیلوگرم، احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف پاتریک گلوری از آمریکا رفت و در یک مبارزه دشوار با نتیجه ۱۱ بر ۱۱ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد اما در این مرحله مقابل بک بولات میرزانظر دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان با نتیجه سنگین ۷ بر صفر شکست خورد و با توجه به راهیابی حریف قرقیز به فینال، محمدنژاد راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز ظهر فردا) شنبه) به میدان برود. وی در گروه بازنده‌ها ابتدا به مصاف حریفی از گینه بیسائو می‌رود و در صورت برتری فردا شب(شنبه) برای کسب مدال برنز مقابل شاملا از بلاروس به روی تشک خواهد رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، سید حسن عبادی در دور نخست مقابل کارولی کیس از مجارستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید اما در دور بعد مقابل جاویت آجار از ترکیه با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و با توجه به شکست ۹ بر ۳ کشتی‌گیر ترک در مرحله نیمه نهایی مقابل پولیدیس از یونان، عبادی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، علی اکبر فضلی در دور اول استراحت کرد و در دور دوم با حاضر نشدن باسار ندوم از گینه بیسائو بر روی تشک، به عنوان کشتی‌گیر پیروز معرفی شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف آکمات علی‌اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۶ شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه بازنده‌ها شد. فضلی در گروه بازنده‌ها به مصاف کریستوفوریدیس از یونان می‌رود و در صورت برتری راهی دیدار رده‌بندی خواهد شد تا برای کسب مدال برنز مقابل مراد اولویف از آذربایجان مبارزه کند.

دروزن ۷۹ کیلوگرم، علی سوادکوهی در دور اول مقابل ویکی از هند به سختی و با نتیجه ۴ بر ۴ به برتری رسید. وی در دور دوم نیز مقابل اوکتای حسن از بلغارستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد اما در این مرحله برابر ماگومد ماگومایف از روسیه با نتیجه سنگین ۷ بر صفر شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریف روس، راهی گروه بازنده‌ها شد. سوادکوهی در گروه بازنده‌ها به مصاف حریفی از فلسطین می‌رود و در صورت برتری راهی دیدار رده‌بنید می‌شود و برای کسب مدال برنز فردا شب(شنبه) مقابل اشرف اشیروف از آذربایجان کشتی می‌گیرد.

انتهای پیام