با یک پله سقوط؛

تیم کشتی فرنگی امید ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال کشورمان با کسب یک مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۲ مدال برنز عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کرد.تیم ایران در دوره قبلی این رقابتها در سال ۲۰۱۹ قهرمان شده بود.

به گزارش روز پنجشنبه اقتصاد برخط به نقل از مهر، رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان روزهای ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با یک مدال طلای امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، ۴ مدال نقره پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و ۲ مدال برنز علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

در این مسابقات تیم روسیه با ۱۹۰ امتیاز قهرمان شد، ایران با ۱۵۵ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی رسید و گرجستان با ۱۰۵ امتیاز سوم شد.

تیم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال (امید) کشورمان در آخرین دوره رقابت‌های جهانی که سال ۲۰۱۹ در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد با ۳ مدال طلا و ۳ برنز بالاتر از تیم‌های گرجستان و روسیه به عنوان قهرمانی رسیده بود.

نتایج کشتی گیران امید کشورمان در رقابتهای ۲۰۲۱ صربستان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۱ اختیار بوتیروف از ازبکستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۱ بر ۱ از سد نیهاد گولوزاده از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. دادمرز در این مرحله تاراس کروپسکی از اوکراین را با نتیجه ۹ بر ۳ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تیلور لامونت از آمریکا با نتیجه ۵ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب ماولود ریزمانوف از روسیه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با با نتیجه ۸ بر صفر دیلان گریگرسون از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر موخامدکودیر یوسوپوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار پریدون آبولادزه از گرجستان را با نتیجه ۵ بر ۳ از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. محسن نژاد در دیدار فینال با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب انور اله یاروف قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه ۵ بر ۱ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار در برابر گئورگی تیبیلوف از روسیه با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدجواد رضایی در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر نیلس بوشنر از آلمان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر الکسی ماسیک از اوکراین را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. رضایی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۲ از سد میخائیل یاخیایف از روسیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله جانی ختسوریانی از گرجستان را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داد و راهی دیدار فینال شد. رضایی در دیدار فینال مقابل حسرت جعفراف قهرمان جوانان جهان از آذربایجان با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۷۲ کیلوگرم امیر عبدی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۳ عبداله توپراک از ترکیه را از پیش رو برداشت وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر ۱ مغلوب سرگئی کوتوزوف دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی نروژ از روسیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، عبدی راهی گروه بازنده‌ها شد. وی ابتدا با نتیجه ۹ بر ۱ دنیس مرتل از چک را مغلوب کرد. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۹ بر صفر مقابل اوتار آبولادزه از گرجستان به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱۲ بر ۷ مقابل اولوی غنی زاده از آذربایجان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر آردیت ندوج از آلبانی را از پیش رو برداشت وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر مقابل نیکولوز چیخایدزه از گرجستان پیرورز شد.کاویانی نژاد در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ارکان ارگن از ترکیه را با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر سرگئی استپانوف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی مقابل تاماس لوای دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از مجارستان با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۲ کیلوگرم محمد ناقوسی در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر روهیت داهیا از هند را شکست داد وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۵ از سد اکسوز موکوبو از نروژ گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. ناقوسی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ دمیترو گاردوبی از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آیونگو ریکادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر مقابل شامیل اوژایف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه شکست خورد و پنجم شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی ابتدا با نتیجه ۸ بر صفر کومار سونیل از هند را مغلوب کرد و پس از آن مقابل ماکسات سایلایو از قزاقستان با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل تموری چکاسلیدزه از گرجستان با نتیجه ۱۵ بر ۷ به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مرتضی الغوثی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب مارکوس راجینگر از اتریش شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، الغوثی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد وی در دور دوم در یک دیدار نفسگیر با نتیجه ۲ بر ۱ از سد میخائیل لاپتی اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- ماولود ریزمانوف (روسیه) ۲- پویا دادمرز (ایران) ۳- آدم بوراک اوزون (ترکیه) و نیهاد گولوزاده (آذربایجان)

۶۰ کیلوگرم: ۱- انور اله یاروف (روسیه) ۲- مهدی محسن نژاد (ایران) ۳- پریدون آبولادزه (گرجستان) و کرم کمال (ترکیه)

۶۳ کیلوگرم: ۱- لری آبولادزه (گرجستان) ۲- احمت اویار (ترکیه) ۳- علیرضا نجاتی (ایران) و هراچیا پوقوسیان (ارمنستان)

۶۷ کیلوگرم: ۱- حسرت جعفراف (آذربایجان) ۲- محمدجواد رضایی (ایران) ۳- کادیر کمال (ترکیه) و میاهدی یحیی یف (روسیه)

۷۲ کیلوگرم: ۱- ادریس ایبایف (آلمان) ۲- سرگئی کوتوزوف (روسیه) ۳- الوی غنی زاده (آذربایجان) و شانت خاچاتریان (ارمنستان) ۵- امیر عبدی (ایران)

۷۷ کیلوگرم: ۱- تاماس لوای (مجارستان) ۲- امین کاویانی نژاد (ایران) ۳- پر اولافسون (سوئد) و سرگئی استپانوف (روسیه)

۸۲ کیلوگرم: ۱- آی ونگو ریکادزه (گرجستان) ۲- رومان بتسچارت (سوئیس) ۳- شامیل اوژایف (روسیه) و برانکو کوواسویچ (صربستان) ۵- محمد ناقوسی (ایران)

۸۷ کیلوگرم: ۱- الکساندر کوماروف (روسیه) ۲- داوید لوسونزی (مجارستان) ۳- ناصر علیزاده (ایران) و سیمون سیمونوویچ (لهستان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- آرتور سارگسیان (روسیه) ۲- پاول هلینچوک (بلاروس) ۳- مارکوس راجینگر (اتریش) و آروی ساوولاینن (فنلاند) … ۲۰- مرتضی الغوثی (ایران)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- داوید اواساپیان (ارمنستان) ۳- میخائیل لاپتیف (روسیه) و داریوز آتیلا ویتک (مجارستان)

رده بندی تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

  • روسیه ۱۹۵ امتیاز ۲- ایران ۱۵۵ امتیاز ۳- گرجستان ۱۰۵ امتیاز ۴- ترکیه ۹۱ امتیاز ۵- مجارستان ۸۶ امتیاز ۶- آذربایجان ۶۷ امتیاز ۷- ارمنستان ۶۴ امتیاز ۸- اوکراین ۶۰ امتیاز ۹- آلمان ۳۵ امتیاز ۱۰- سوئد ۳۱ امتیاز

انتهای پیام/