مجوز حرفه‌‎ای آبی‌‎ها صادر شد؛

استقلال هم در لیگ قهرمانان ماند

باشگاه استقلال هم توانست با اخذ مجوز حرفه‌ای از خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا در امان بماند.

به گزارش ورزش برخط به نقل از ایرنا، صبح امروز یکشنبه رسانه‌های خارجی و داخلی خبر از حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان را دادند اما «حسین شریفی» سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود که تا آخر شب تکلیف این تیم‌ها مشخص می‌شود.

باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی اعلام کرد که مشکل این باشگاه برای صدور مجوز حرفه ای برطرف شده و هواداران نگران حضور این تیم در لیگ  قهرمانان آسیا نباشند.

«کاظم اولیایی» یکی از اعضای کمیته استیناف حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها این موضوع را تایید کرد و گفت: مشکل باشگاه استقلال نیز حل شده و مجوز حرفه ای آنها هم صادر شده است.

کسب مجوز حرفه‌ای یکی از مهمترین شرایط کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور تیم ها در لیگ قهرمانان این قاره است. شرایطی که اکنون برخی از کشورها با آن درگیر هستند. بنا به اعلام اخبار رسانه های عربی بیشتر تیم‌های فوتبال عربستان به خاطر مشکلات مالی نتوانستند مجوز حرفه ای را کسب و تنها شمار کمی از تیم‌های این کشور راهی لیگ قهرمانان خواهند شد.

همچنین بنا به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های فوتبال الاهلی و العین  امارات به خاطر نداشتن مجوز حرفه‌ای از لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد حذف شدند.

پیش از این تیم فوتبال  نفت تهران به خاطر نداشتن مجوز حرفه‌ای از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شده بود.

انتهای پیام/